فونیکسریمکسبهتام

فناوری «سخن گفتن خودرو با خودرو» اقدام جدید شرکت خودروسازی تویوتا

عصر خودرو- شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا قصد دارد از سال ۲۰۲۱ خودرو‌های سخنگو را روانه بازار‌های آمریکا کند.

فناوری «سخن گفتن خودرو با خودرو» اقدام جدید شرکت خودروسازی تویوتا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا اعلام کرد از سال 2021 فروش خودروهای سخنگو با قابلیت سخن گفتن با خودروهای دیگر را در آمریکا آغاز خواهد کرد.

    شرکت تویوتا با اعلام این خبر گفت امیدوار است شرکت های خودروسازی دیگر هم همین رویه را دنبال کنند و برای کاهش میزان تصادفات رانندگی، خودروهای خود را به این فناوری مجهز کنند.

    شرکت تویوتا نخستین بار از فناوری «سخن گفتن خودرو با خودرو» در اواخر سال 2015 در ژاپن استفاده کرد. تا امروز، بیش از 100 هزار خودروی تویوتا و لکسوس به این فناوری مجهز شده اند و در اختیار مشتریان قرار گرفته اند. در سال 2017 هم شرکت فولکس واگن اعلام کرد قصد دارد خودروهای خود در اروپا را به این فناوری مجهز کند.

    در سال 2017، شرکت جنرال موتورز --که بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است -- فناوری «سخن گفتن خودرو با خودرو» را روی خودروهای کادیلاک سی تی اس ارائه و آن را به بازار عرضه کرد.

    خودرو‌های سخنگوی تویوتا از سال 2021 وارد بازار‌های آمریکا می‌شوند

    خودروهای سخنگو که در یک دهه گذشته بوسیله خودروسازان آمریکایی در پروژه های مختلف آزمایش شده اند، از ارتباطاتی با برد کوتاه برای انتقال داده ها تا 300 متر استفاده می کند و اطلاعاتی از جمله مکان، مسیر حرکت و سرعت را به خودروهای اطراف منتقل می کنند. در واقع قرار دادن این اطلاعات در اختیار خودروهای اطراف می تواند باعث کاهش میزان تصادفات رانندگی بخصوص در تقاطع ها و چهارراه ها شود.

    «اداره ایمنی ترافیک آمریکا» سال گذشته میلادی اعلام کرد: این فناوری می تواند برای هر خودروی جدید بین 135 تا 300 دلار هزینه داشته باشد که در طول یک سال هزینه آن 5 میلیارد دلار خواهد بود؛ اما در کل از وقوع بیش از 600 هزار تصادفات رانندگی در طول یک سال جلوگیری می کند. تصادفاتی که هر ساله 71 میلیارد دلار خسارت به بار می آورند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو