فونیکسریمکسبهتام

با حضور مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی صورت گرفت

تقدیر از برگزیدگان «رالی خودروهای تاریخی» و «رالی حرم تا حرم»

عصر خودرو- مراسم اهدای جوایز و تقدیر از شرکت‌کنندگان برگزیده در رالی خودروهای تاریخی تهران-ابیانه و رالی خانوادگی حرم تا حرم مشهد- کربلا، صبح امروز در سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد.

تقدیر از برگزیدگان «رالی خودروهای تاریخی» و «رالی حرم تا حرم»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، رامین افشاری مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی در این مراسم گفت: «رالی خودروهای تاریخی تهران-ابیانه در تاریخ 26 و 27 بهمن 96 به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور و معرفی خودروهای تاریخی به‌عنوان میراث و یادگار فرهنگی که نیازمند ارج‌نهی و ارزش‌گذاری است برگزار شد.»

    افشاری افزود: «رالی دیگری که برنامه‌ریزی برای برگزاری آن از آذر 96 آغاز شد رالی» حرم تا حرم «بود که می‌تواند پیش‌زمینه شروع رالی‌های بین‌المللی کانون باشد.»

    وی بیان کرد: «کانون جهانگردی و اتومبیلرانی پروژه رالی بین‌المللی را از یک مکان مقدس آغاز کرد. این رالی مبنایی‌ برای شناسایی نقاط ضعف و قوت است تا در آینده بتوانیم پروژه برگزاری رالی‌های بین‌المللی را با‌قوت بیشتری پیش بریم.»

    مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی افزود: «رالی حرم تا حرم با عبور از پنج استان و مسافت 4 هزار کیلومتر در مسیری سخت برگزار شد. باتوجه به شرایط عراق و وضعیت مسیر‌ها برگزاری این رالی کار بسیار سختی بود که به نحو احسن برگزار شد.»

    برنامه‌ریزی برای برگزاری رالی 10 هزار کیلومتری در پنج کشور اروپایی

    افشاری با‌بیان اینکه این رالی تجربه بسیار خوبی بود خبر داد: «کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برنامه دارد در سال 97 رالی‌های بین‌المللی دیگری نیز برگزار کند.

    وی ادامه داد: به‌عنوان مثال یک رالی 10 هزار کیلومتری برای خودروهای تاریخی طراحی شده که از پنج کشور اروپایی عبور می‌کند اما پیش از برگزاری این رالی احتمالا رالی‌های 4 یا 5 هزار کیلومتری به مقصد کشورهای همسایه را برگزار خواهیم کرد.»

    مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی با بیان اینکه جذب گردشگری از اولویت‌های اصلی کشور است تصریح کرد: «با وجود سیاه‌نمایی‌ها و تبلیغات منفی علیه ایران این برگزاری رالی‌های بین‌المللی می‌تواند موجب شناساندن فرهنگ و ظرفیت‌های کشور ما به سایر کشور‌ها شود و در جذب گردشگری بین‌المللی نقش به‌سزایی ایفا کند.»

    افشاری در تشریح سایر برنامه‌های این کانون گفت: «طبق تفاهی که با مدیریت مجموعه ارم صورت گرفت قرار شد برنامه‌های آموزش رانندگی و ایمنی از 31 اردیبهشت در پارک ارم آغاز شود.

    وی اظهار داشت: این تفاهم برای برگزاری دو جلسه صورت گرفته و در صورت استقبال برای برگزاری بلند‌مدت این برنامه تفاهم‌های لازم دنبال می‌شود.»

    حمایت سفارت و سرکنسولگری‌های ایران در کشور عراق از برگزاری رالی‌های بین‌المللی

    در ادامه این مراسم همچنین پیام ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق قرائت شد. در پیام سفیر ایران در عراق آمده بود:

    «خدا را شاکرم که به‌عنوان نماینده و خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران در کشور دوست و همسایه عراق و در سرزمینی که نور امامان والامقام (ع) بر آن پرتو افکنده به‌عنوان خادم زوار ائمه اطهار (ع) و مردم بزرگ ایران مفتخر شده‌ام.

    سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق در کنار فعالیت‌های دیپلماتیک، اقتصادی، علمی و فرهنگی از هیچ تلاشی برای تعمیق روابط مردمی بین دو کشور دریغ نمی‌کند.

    در این راستا به محض مطلع شدن از تصمیم برای برگزاری این مسابقه بلافاصله تلاش‌های زیادی انجام شد تا این حرکت مبتکرانه با موفقیت برگزار شود و در این راه هماهنگی‌های لازم با مسئولان ذیربط عراقی صورت گرفت تا این اقدام زیبا در امنیت برگزار شود.

    از فرصت استفاده کرده و از طرف شما عزیزان از مقامات و مردم عراق که برای موفقیت این حرکت تلاش کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

    بدون شک اقدام قابل تحسین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، با تحقق اجرای رالی گردشگری خانوادگی به نام زیبای از حرم تا حرم، از حرم امام رضا (ع) تا حرم امام حسین (ع) که در اسفند 1396 برگزار شد اقدامی زیبا، قابل تحسین و هوشمندانه است. بدون شک این اقدام مدبرانه پیام‌های عدیده‌ای را در خود داشت.

    از‌جمله اینکه راه طولانی مشهد تا کربلا راهی امن برای تجارت، گردشگری و... میان دو کشور است ثانیا این پیام مهم را داشت که مرزهای دو کشور همسایه به مرزهای دوستی و همکاری بین دو ملت تبدیل شده است.

    با اغتنام فرصت مجددا از تمام مدیران، برنامه‌ریزان و شرکت‌کنندگان در این فعالیت تشکر و قدردانی کرده و امیدوارم در آینده شاهد چنین حرکت‌های زیبنده در تمام رشته‌های ورزشی با کشور عراق باشیم.

    در پایان اعلام می‌کنم سفارت و تمام سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق حمایت خود را از حرکت‌های مشابه به‌عمل آورده و به اتفاق تمام همکارانم در این مسیر تلاش خواهیم کرد.»

    سلمان یارمحمدی رئیس اداره اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز در ادامه این مراسم گفت: «رالی حرم تا رحم در سال 96 یکی از رویدادهای مهم کشور حتی در 50 سال اخیر بود. برگزاری این رالی بین‌المللی را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ رالی ایران دانست.»

    یارمحمدی ضمن تشکر از تمام بخش‌های دخیل برای برگزاری این رالی بین‌المللی گفت: «تعیین مسیر، بررسی شرایط جوی، اسکان شرکت‌کنندگان و... همگی ازجمله مواردی‌ست که نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی بود که به همت کار‌شناسان خبر و هماهنگی و همکاری بدنه کانون برگزار شد.»

    در پایان این مراسم از پنج نفر برگزیدگان رالی خودروهای تاریخ و 10 نفر از برگزیدگان رالی بین‌المللی حرم با اهدای لوح، کاپ و جوایز نقدی تقدیر به‌عمل آمد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو