فونیکسریمکسبهتام

رالی گردشگری خودروهای تاریخی پایان یافت

عصر خودرو- رالی گردشگری خانوادگی خودروهای تاریخی، ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۶ از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در مسیر تهران ـ ابیانه ـ تهران برگزار شد.

رالی گردشگری خودروهای تاریخی پایان یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، رالی گردشگری خودروهای تاریخی به‌منظور ترویج فرهنگ اتومبیل‌رانی ایمن، توسعه گردشگری داخلی در کشور، معرفی ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ملی و تاریخی در بخش خودرو، آشنایی گردشگران با جاذبه‌های مسیر مسابقه و با هدف صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی برگزار شد.
    مدیر اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی درخصوص لزوم برپایی اینگونه رقابتها گفت: تعدادی از خودروهای قدیمی باارزش به‌دلیل قانون خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل کشور، در معرض نابودی قرار دارند و کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به عنوان دبیرخانه کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی، برگزاری رالی و نمایشگاه ویژه این نوع خودروها را بر خود واجب می‌داند.
    سلمان یارمحمدی با بیان این‌که خودروهای با عمر بیش از 25 سال با ویژگی‌های فنی و ظاهری مساعد در این رقابت حضور داشتند، افزود: خودروهای شرکت‌کننده، 26 بهمن از مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران رقابت خود را آغاز کردند.
    یارمحمدی ادامه داد: شرکت‌کنندگان موظف بودند در ایستگاه‌های کنترل تعبیه‌شده در مسیرهای تهران تا روستای تاریخی ابیانه توقف کنند و پس از دریافت تأیید داوران، به مسیر خود ادامه دهند.
    طبق گفته مدیر اتومبیل‌رانی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، استقامت و پایداری رانندگان در طول مسابقه، سرعت انتقال و تصمیم‌گیری به موقع برای پیشگیری از بروز حوادث و تصادفات، مسیر‌یابی صحیح، جهت‌یابی و انجام محاسبات دقیق به منظور رسیدن به‌موقع به مراکز کنترل از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب برگزیدگان در این نوع مسابقات بود.
    گروه‌ها پس از رسیدن به روستای تاریخی ابیانه، روز نخست مسابقه را به پایان بردند و صبح روز 27 بهمن مرحله دوم این رقابت آغاز شد.
    یارمحمدی خاطرنشان کرد: این مرحله از رالی نیز در مسیر ابیانه به تهران برگزار شد و به این ترتیب رالی گردشگری خودروهای تاریخی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به کار خود پایان داد.
    به گزارش ایرنا، کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی از ابتدای راه‌اندازی در سال 1314، برگزاری رالی‌های مختلف را با هدف ترویج فرهنگ اتومبیل‌رانی ایمن و عبور از سایت‌های گردشگری در دستور کار خود قرار داده است.
    فراهنگ**3079**

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو