فونیکسریمکسبهتام

طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی در دستور کار جهاددانشگاهی خواجه نصیر

عصر خودرو- رییس جهاد دانشگاهی واحد خواجه‌ نصیرالدین طوسی از تولید ۸۰ درصد فرستنده‌های کشور خبر داد و گفت: علاوه بر آن در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر گروه پژوهشی ایجاد شد که در آن نسبت به طراحی و ساخت خودروهای برقی اقدام کردیم.

طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی در دستور کار جهاددانشگاهی خواجه نصیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، دکتر خدادادی امروز در مراسم امضای تفاهمنامه سه جانبه در زمینه آموزش‌های تخصصی خودروهای الکتریکی و هیبریدی با بیان اینکه این تفاهمنامه در توسعه آموزش به امضا رسیده است، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر افزایش تولید فناوری‌های مورد نیاز کشور است که در این زمینه از 30 سال قبل فعالیت‌های خود را آغاز کرده و تاکنون توانسته است انواع خدمات تخصصی مورد نیاز کشور را ارائه دهد.

    خدادادی این واحد جهاد دانشگاهی را یک نهاد مکمل در کنار سایر نهادها دانست و افزود: جهاد دانشگاهی خواجه نصیر در سابقه بیش از 30 سال خود پروژه‌های زیادی را اجرایی کرده است و در حال حاضر نیز در بخش‌های مختلف صنعتی فعالیت‌های مختلفی را دارد.

    وی این واحد جهاد دانشگاهی را قطب رشته مخابرات توصیف کرد و ادامه داد: در حوزه برق اقدام به تولید موتورهای الکتریکی و درایوهای مربوط به این موتور کرده‌ایم.

    رییس جهاد دانشگاهی واحد خواجه‌ نصیرالدین طوسی طراحی و ساخت فرستنده‌های رادیویی در کشور را از دیگر پروژه‌های اجرایی این نهاد عنوان کرد و گفت: تولید این فرستنده‌ها از 20 سال قبل آغاز شده است و در حال حاضر 80 درصد فرستنده‌های کشور طراحی و ساخت جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر است.

    وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در کشور، یادآور شد: در سال 90 که در مناقصه سازمان صداوسیما برای تولید فرستنده‌ها شرکت کردیم، با نوسانات نرخ ارز مواجه شدیم که توانسته‌ایم با بومی‌سازی فناوری‌ها و کاهش هزینه، این پروژه را اجرایی کنیم.

    رییس جهاد دانشگاهی واحد خواجه‌ نصیرالدین طوسی،  طراحی و ساخت سیستم‌های کنترل و نرم‌افزارهای جانبی و طراحی و ساخت انواع موتورهای الکتریکی در صنایع ریلی را از دیگر دستاوردهای علمی جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر ذکر کرد و گفت: در دو سال اخیر در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز وارد شده‌ایم که در این راستا گروه پژوهشی ایجاد شد.

    وی یکی از زمینه‌های تحقیقاتی این گروه پژوهشی را طراحی و ساخت خودروهای برقی عنوان کرد و یادآور شد: با اجرای این تفاهمنامه در آینده امیدواریم خبرهای خوشی در حوزه صنعت خودروهای الکتریکی ارائه دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط