فونیکسریمکسبهتام

اولویت اول تهران تجهیز مترو است

جای تجهیز مترو اتوبان دو طبقه صدر را ساختند!

عصر خودرو- رئیس شورای اسلامی شهر تهران از صرف بودجه پایتخت در پروژه هایی همچون اتوبان دو طبقه صدر و برج میلاد به جای توسعه حمل و نقل عمومی و تجهیز مترو انتقاد کرد و این امر را نشانه ناکارآمدی دانست.

جای تجهیز مترو اتوبان دو طبقه صدر را ساختند!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فصل اقتصاد ؛ محسن هاشمی رفسنجانی با حضور در برنامه کاردان که شب گذشته از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: ایران ظرفیت های بسیار بالایی دارد اما در به کارگیری این ظرفیت ها کارآمدی ندارد وبه عنوان نمونه می توان متروی تهران را مثال زد.
    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تهران دارای 7 خط مترو است که با تجهیز آن می توان روزانه تا 7 میلیون مسافر را جا به جا نمود، اظهار کرد: متاسفانه این خطوط تجهیز نشده اند و در بعد کارآمدی به این سمت نرفته ایم که سیستم مترو را کارآمد کنیم. وی با بیان اینکه یکی از اولویت های مدیریت شهری تهران، تجهیز و کارآمد کردن حمل و نقل عمومی با اولویت مترو است، تصریح کرد: در گذشته می توانستند مترو و حمل و نقل عمومی را کارآمد کنند اما اعتبارات شهر را در پروژه هایی مانند ساخت برج میلاد و پروژه صدر هزینه کردند.
    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نمی شود چنین هزینه هایی کرد، چراکه بودجه ای برای شهر نمانده است، عنوان کرد: اگر هم بودجه ای مانده باشد، اولویت با تجهیز مترو است.
    هاشمی با بیان اینکه جوانان امروزی مانند جوانان قدیم هر حرفی را نمی پذیرند، تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن، اگر بخواهیم مشکلات جامعه را حل کنیم باید تک تک افراد جامعه نسبت به آن اهتمام ورزند.
    وی با اشاره به اینکه مردم از مسئولان کارامدی می خواهند و اگر این کارآمدی را نبینند، آن ها هم نمی توانند به کار خود ادامه دهند، اظهار کرد: استفاده بهینه از ظرفیت ها و وقت ضرورت دارد و نباید در این مسیر به جای پرداختن به کارهای ضروری به کارهای غیر ضروری پرداخته شود.
    رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه اولویت اول تهران حمل و نقل ریلی است، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه، وقتی اولویت شهر تهران تجهیز مترو است، نباید بودجه شهر را صرف ساخت برج و اتوبان دو طبقه می کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو