فونیکسریمکسبهتام

اخبار ترافیکی نوروز (۳۸)

وزیر راه و شهرسازی :بهره‌مندی سامانه ۱۴۱ از سیستم پیش‌بینی وضعیت ترافیک جاده در ۴۸ ساعت آینده

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه سامانه ۱۴۱ در طول تعطیلات در اختیار مردم خواهد بود، گفت: این سامانه در محورهای اصلی به هواشناسی نیز وصل بوده که در این راستا افراد پیش از شروع حرکت می‌توانند علاوه بر وضعیت ترافیکی جاده از شرایط جوی نیز باخبر شوند.

وزیر راه و شهرسازی :بهره‌مندی سامانه ۱۴۱ از سیستم پیش‌بینی وضعیت ترافیک جاده در ۴۸ ساعت آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، عباس آخوندی ضمن بازدید از مرکز مدیریت راه‌های کشور و بررسی نحوه عملکرد سامانه 141 در ایام تعطیلات در جریان جزئیات فعالیت‌های این بخش قرار گرفت.

    آخوندی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک سال جدید به مردم و اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به آمار ارائه شده از سوی همکاران ما در این بخش در حال حاضر تمامی جاده‌های کشور در وضعیت خوبی قرار داشته و آزادراه‌های کرج – قزوین با بیش از717 هزار خروجی، تهران-قم با 593 هزار خروجی، قزوین – رشت با حدود 186 هزار،  تهران – قائمشهر 144 هزار، تهران - آمل 140 هزار و چالوس با خروجی حدودا 116 هزار عددی دارای بیشترین تردد در ساعات گذشته بودند.

    آخوندی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون بیشترین انباشت وسیله نقلیه ما با رقم 114 هزار خودرو در استان مازندران اعلام شده است گفت: این رقم در گیلان 102 هزار و در استان خراسان رضوی چیزی حدود 75 هزار خودرو طی 5 وز اخیر گزارش شده است.

    وی همچنین اعلام کرد: طبیعی است که طبق ارقام اعلام شده، این انباشت‌ها نشان می‌دهد بعد از یکی، دو روز آینده و خروج وسایل نقلیه از استان‌های مذکور مجددا شاهد پیک‌های دیگری در این مسیرها خواهیم بود.

    آخوندی در ادامه ضمن ارائه توصیه‌های کلی در بحث مراقبت و عدم رانندگی در وضعیت خستگی و خواب آلودگی به مسافران گفت: همچنین از تمامی سرنشینان اتومبیل میخواهم که علاوه بر راننده هوشیاری خود را در طول سفر حفظ کرده و مراقب خطرات احتمالی باشند.

    این مقام مسئول با تأکید براینکه سامانه 141 در طول تعطیلات در اختیار تمامی مردم خواهد بود گفت:  این سامانه در محورهای اصلی به هواشناسی نیز وصل بوده که در این راستا افراد پیش از شروع حرکت می‌توانند علاوه بر وضعیت ترافیکی جاده از شرایط جوی نیز با خبر شوند.

    به گفته وزیر راه و شهرسازی این سامانه‎‌ها به سیستم‌های تردد شمار نیز وصل هستند، از این رو مسافران می‌توانند از زمان سفر خود در محورهای اصلی مطلع شده و میزان کندی حرکت را نسبت به دوره‌های معمولی محاسبه کنند.

    آخوندی با اشاره به این مطلب که هموطنان می‌توانند با استفاده از امکانات موجود زمان آغاز حرکت، مدت سفر و مسیر خود را مدیریت کنند گفت: سامانه 141 همچنین در بخشی از شریان‌های پرتردد دارای سیستم پیش بینی بوده که افراد را از وضعیت جاده در 48 ساعت آینده با خبر می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو