فونیکسریمکسبهتام

مروری بر جالب ترین اتفاقات دنیای موتوراسپرت در سال ۹۶ ؛

عجایب پیست

عصر خودرو- هر‌ساله رقابت‌های متعدد اتومبیلرانی و موتورسواری در سراسر جهان برگزار می‌شود و در میان تمام این رویدادها اتفاقات مختلفی نیز رخ می‌دهند. به دلیل وجود ریسک بالا در رشته‌های موتوراسپرت می‌توان انتظار شکل‌گیری لحظات جالبی را در خلال این رقابت‌ها داشت و از همین روی نیز در هر تقویم سالانه مسابقات، اتفاقات عجیبی را می‌توان یافت.

عجایب پیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، سال 96 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اتفاقات جالب را با خود به همراه داشته است. در این مقاله سعی داریم به جالب‌ترین لحظات دنیای موتوراسپرت در این سال بپردازیم.

    خبر بد برای پالمر
    جولین پالمر، راننده بریتانیایی رنو فصل 2017 را چندان با موفقیت آغاز نکرد و نتایج مناسبی را به دست نیاورد. در میانه‌های فصل زمزمه‌هایی مبنی بر عدم همکاری مجدد رنو با وی در فصل 2018 شنیده شد اما ناگهان این خبر رسما در فضای مجازی منتشر شد و رنو از توقف همکاری با وی در فصل آتی خبر داد. نکته جالب این ماجرا آن بود که خود پالمر از این خبر بی‌اطلاع بوده و از طریق رسانه‌های متوجه این موضوع شده بود، اما ماجرا به همین جا ختم نشد و رنو حتی پیش از پایان فصل پالمر را از تیم کنار گذاشت و کارلوس ساینز را جایگزین وی کرد تا 2017 به بدترین شکل ممکن برای وی به پایان رسد.

    رقابت ناتمام
    در طول رقابت فرمول 4 پیست مالزی اتفاقی نادر در مسابقات اتومبیلرانی رخ داد. پس از  شروع رقابت مشخص شد که ترکیب سوخت استفاده شده در تمام خودروها معیوب بوده و خودروها یکی پس از دیگری از دور رقابت خارج شدند. در نهایت این مسابقه 9 دوری برنده‌ای نداشت و در دور نهایی نیز خودروهای باقیمانده رقابت را پشت خودرو‌ ایمنی به پایان بردند تا پرچم پایان رقابت زده نشود و مالزی میزبان یکی از اتفاقات عجیب سال باشد.

    پیست یا پارکینگ؟
    در سر رقابت‌های فرمولا 4 پیست Oschersleben‌، سوفیا فلورش یکی از رانندگان این رقابت‌ها در میانه‌های پیست ناگهان با صحنه‌ای روبه‌رو شد که در جریان رقابت‌های اتومبیلرانی بسیار نادر است. وی پس از گذر از یک پیچ سریع ناگهان با یک خودروی سواری روبه‌رو شد که قصد عبور از عرض پیست را داشت و بلافاصله برای عدم برخورد به وی‌، خودروی خود را به سمت حاشیه پیست منحرف کرد و از یک تصادف سنگین جلوگیری کرد. نکته جالب این ماجرا اینجاست که پس از این رخداد‌، مسئولان برگزاری رقابت‌ها به جای بررسی علت این اتفاق و جلوگیری از بروز مجدد این حادثه‌، فلورش را به دلیل انتشار ویدئوی این رخداد در یوتیوب‌، مبلغ 5000 یورو جریمه کردند.

    آلونسو از هوندا بهتر است!
    تیم مک‌لارن برای سومین‌مرتبه متوالی در این فصل با پیشرانه‌های هوندا در رقابت‌ها حاضر شد و در این فصل نیز نتایج خوبی را کسب نکرد و در نهایت برای فصل 2018 قرار‌داد خود با این شرکت ژاپنی را لغو و قرارداد جدید با رنو برای تامین پیشرانه تنظیم کرد. تقریبا تمام رقابت‌های فصل گذشته با ناکامی برای مک‌لارن به پایان رسید اما شاید گل سرسبد آنها اتفاق پیست اسپا بوده باشد. در طی جلسه زمان‌گیری که آلونسو در حال تلاش برای کسب بهترین زمان بود‌، خودرو وی دچار مشکلی عجیب شد. از آنجا که آلونسو از پیچ چپ اول به صورت تخت گاز عبور کرده بود‌، سیستم مدیریت پیشرانه دچار خطا شده بود و با وجود عملکرد صحیح‌، متوجه ورود به خط مستقیم نشده و توان الکتریکی را آزاد نکرده بود. در این اتفاق می‌توان نتیجه گرفت که خودرو تیم مک‌لارن به دلیل عملکرد فوق‌العاده آلونسو دچار اختلال شده بود و در نتیجه فرصت طلایی جلسه زمان‌گیری از بین رفت.

    راننده رزرو جنجالی
    انتخاب‌شدن به عنوان راننده رزرو افتخار چندان بزرگی نیست اما به هر حال این جایگاه در تیم از اهمیت نسبتا بالایی برخوردار است زیرا با خروج رانندگان اصلی‌، باید به عنوان راننده اصلی پشت فرمان بنشیند. در فصل گذشته رقابت‌های Formula E مدیران تیم DS Virgin Racing تصمیم گرفتند ریچارد برنسون را به عنوان راننده رزرو خود استخدام کنند. علت عجیب‌بودن این انتخاب این است که برنسون در واقع یک میلیاردر بریتانیایی است و هرگز به عنوان راننده شناخته نشده است. البته فرصتی برای حضور وی در پشت فرمان به وجود نیامد اما به هر حال وی در صورت خروج رانندگان اصلی باید پشت فرمان می‌نشست و قطعا اتفاقات جالبی رخ می‌داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو