فونیکسریمکسبهتام

با صندلی ماشین کودک، جان کودک خود را حفظ کنید

عصر خودرو- به هچ وجه کودکان را روی صندلی جلو یا عقب تنها نگذارید یا در آغوش نگیرید، در بسیاری از کشورها این کار غیرقانونی است و پلیس، اتومبیل متخلف را متوقف می کند. قیمت صندلی ماشین کودک بسیار کمتر از هزینه ای است که در صورت بروز حادثه گریبان گیر شما می شود، بنابراین ایمنی کودکان در خودرو را جدی بگیرید.

با صندلی ماشین کودک، جان کودک خود را حفظ کنید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایلنا، استفاده از صندلی ماشین کودک در خودروها در کشور ما چندان رایج نیست و همین موضوع باعث می‌شود که کودکان زیادی در تصادفات رانندگی آسیب جدی ببینند یا حتی جان خود را از دست بدهند، به خصوص که در زمینه تصادفات رانندگی، ایران یکی از خطرناک ترین کشورهای دنیا به شمار می‌آید. کارشناسان توصیه می‌کنند حتی قبل از اینکه فرزندتان به دنیا بیاید، صندلی ماشین را بخرید. چون حتی برای رساندن فرزند تازه متولد شده‌تان از بیمارستان به خانه هم به صندلی ماشین نیاز خواهید داشت. پس اگر بودجه‌تان محدود است، خرج‌های غیرضروری دیگر را فاکتور بگیرید اما از خرید این صندلی صرف‌نظر نکنید. برای خرید بهترین صندلی ماشین کودک به فروشگاه اینترنتی زنبیل سر بزنید و بهترین محصولات را با بهترین قیمت و گارانتی معتبر به صورت فوری تحویل بگیرید.

    در آغوش نگه داشتن نوزاد در داخل خودرو هرگز امن نیست؛ زیرا با جزئی ترین تصادف ممکن است نوزاد از آغوش افراد خارج شود، حتی این احتمال وجود دارد که در هنگام برخورد، خود فرد به نوزاد آسیب وارد کند. بهترین جا برای کودکان زیر 12 سال، صندلی عقب خودرو می باشد. صندلی جلوی خودرویی که کیسه هوای سرنشین آن فعال است، به هیچ عنوان مکان مناسبی برای نوزادان نیست.

    صندلی ماشین کودک زیر یک سال شما باید همیشه رو به عقب باشد. اما چند نوع متفاوت از این مدل صندلی ماشین‌ها وجود دارد. نوزادانی که قادر به نشستن هستند می‌توانند این مدلی بنشینند. این صندلی‌ها قابل تغییر هستند و بچه‌های کمتر از یک سال و کمتر از 9 کیلوگرم با قد کمتر از 70 سانتی‌متر حتماً باید در این نوع صندلی‌ها قرار بگیرند.

    Untitled-1

    اما بعضی از انواع این صندلی‌ها برای کودکان تا 16 کیلوگرم مناسبند و از نظر بلندی و وزن برای حالت رو به عقب به شما این اجازه را می‌دهد که مدت زمان بیشتری کودکتان را در این حالت روی صندلی ماشین بچه قرار دهید. بهتر است پشتی این صندلی‌ها را در زوایه 45 درجه قرار دهید. صندلی کودک کمربند دارد که باعث می‌شود در تصادفات کم ترین تحرک را داشته باشد. بچه‌ها باید تا حداقل 4 سالگی یا 20 تا 40 کیلویی از این صندلی‌های ایمنی استفاده کنند و بعدها صندلی حامی برای او جایگزین می‌شود.

    به هچ وجه کودکان را روی صندلی جلو یا عقب تنها نگذارید یا در آغوش نگیرید، در بسیاری از کشورها این کار غیرقانونی است و پلیس، اتومبیل متخلف را متوقف می کند. قیمت صندلی ماشین کودک بسیار کمتر از هزینه ای است که در صورت بروز حادثه گریبان گیر شما می شود، بنابراین ایمنی کودکان در خودرو را جدی بگیرید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو