فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد پلیس راهور برای افزایش ۶ عددی کیسه هوا در خودروها

استفاده از صندلی کودک هنوز اجباری نیست

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا از پیشنهاد این نهاد برای افزایش کیسه هوا در خودروها خبر داد.

پیشنهاد پلیس راهور برای افزایش ۶ عددی کیسه هوا در خودروها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ،  سردار تقی مهری در حاشیه همایش ملی طلائیه‌داران فرهنگ ترافیک با اشاره به برنامه پلیس راهور برای ارتقاء فرهنگ ترافیک در کشور اظهار کرد: چند سالی است که پلیس راهنمایی و رانندگی در مجامع بین‌المللی تولیدات خود را به معرض نمایش گذاشته و در کنفرانس بین‌المللی پیشگیری از حوادث در سال 2016 رتبه سوم را کسب کردیم و امسال نیز در این کنفرانس شرکت می‌کنیم.

    رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: برای ارتقای آموزش رانندگی و رعایت قوانین مقررات به فرزندان در دستور کار پلیس راهور قرار گرفته است، در سال 84، 28 هزار نفر در تصادفات جان باختند که این رقم در سال گذشته به 16 هزار نفر کاهش پیدا کرد، با توجه به افزایش تعداد گواهینامه‌های فعال و تعداد خودروها، اگر روند سال 84 ادامه پیدا می‌کرد، می‌بایست در سال گذشته 100 هزار نفر در تصادف رانندگی کشته می‌شدند، می‌توانیم با برنامه‌ریزی نسبت به کاهش تصادفات اقدام کنیم.

    وی افزود: در 5 ماهه سال 97 حدود 7 هزار نفر در تصادفات جان باختند که علل اصلی این تصادفات درسطح کشور سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی در هنگام رانندگی بود که نشان می‌دهد باید بیشتر بر روی مسائل رفتار راننده تمرکز کنیم. راننده خودرو و جاده مثلث اصلی حوادث رانندگی را شکل می‌دهد که نقش راننده را مهمتر می‌دانیم، البته لازم است در سطح جاده‌ها نقاط حادثه‌خیز را رفع کنیم، استاندارد خودرو را ارتقاء دهیم، با اسرار پلیس و مصوبات دولت، خودروهای فاقد ترمز ABS و ایربک (کیسه هوا) را شماره‌گذاری نمی‌کنیم، اکنون نصب دو ایربک در خودرو اجباری است، پیشنهاد افزایش مجهز شدن خودروها به 4 تا 6 کیسه هوا را داده‌ایم تا شاهد کاهش جانباختگان ترافیک در سطح جاده‌ها باشیم.

    سردار مهری یادآور شد: برای آموزش مقررات رانندگی در بین دانش‌آموزان برنامه داریم، بیش از 100 هزار نفر در کشور فرهنگ‌یار ترافیک که بیشتر شامل معلمان می‌شوند، داریم. حدود 15 هزار نفر نیز راهوران محله در کشور وجود دارند که برای گسترش فرهنگ رانندگی در کشور گامهایی برداشته شده است، اما کافی نیست.

    وی درباره طرح اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودرو گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته توسط پلیس، سازمان جهانی بهداشت از همه کشورها چند مورد را تقاضا کرده که اجباری کردن استفاده از صندلی کودک یکی از این موارد است، مراحل این طرح در کشور طی شده،  این طرح به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده که همه خودروسازان جای صندلی کودک را در خودرو پیش‌بینی کنند و تمامی رانندگان موظف شوند حین همراهی کودکان از صندلی کودک استفاده کنند، این موضوع هنوز اجباری نشده اما مردم از آن استفاده می‌کنند.

    رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه 8 درصد از قربانیان حوادث رانندگی کودکان زیر هشت سال هستند گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم تاحوادث رانندگی کمتر شود و از جانباختن کودکان جلوگیری کنیم، بستگی به شرایط و جثه کودک، سن کودک را در نظر می‌گیریم و انشاءالله جزئیات این طرح اعلام می‌شود.

    سردار مهری در پاسخ به سوالی مبنی بر نامه راهور برای توقف تولید خودروهای ناایمن، یادآور شد: به نظر بنده ترمزABS و کیسه هوا برای خودروها مهم است و پلیس براساس استانداردهایی که هیئت دولت و شورای استاندارد تعیین می‌کند، خودروها را شماره‌گذاری می‌کند وامیدواریم ارتقای استاندارد خودروها اجرایی شود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو