فونیکسریمکسبهتام

استفاده از صندلی مناسب کودک در خودرو اجباری می‌شود

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از اجباری شدن صندلی مناسب کودک در خودروها خبر داد.

استفاده از صندلی مناسب کودک در خودرو اجباری می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، اصغر سلیمی گفت با رانندگانی که این مصوبه را رعایت نکنند، در صورت وقوع اتفاقی برای کودک برخورد می‌شود.

    سلیمی با تشریح دستور کار عصر دوشنبه 30 اردیبهشت کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعلام کرد: «در نشست امروز بررسی لایحه اصلاح ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی انجام شد که براساس آن کودکان با وزن کمتر از 36 کیلو و قد کمتر از 150 سانتی متر باید از صندلی مناسب خودرو استفاده کنند. »

    او افزود: « طبق ماده 9 قانون حمایت از کودکان اگر این حق کودکان رعایت نشود، درصورت وقوع اتفاقی برای آنها با صاحبان خودرو برخورد می‌شود.»

    نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی همچنین گفت: «براساس ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی همچنین رانندگان و سرنشینان هر دو موظف به استفاده از کمربند ایمنی هستند.»

    تصویب الزام استفاده از صندلی کودک در خودرو در مجلس و قانونی شدن آن در حقیقت خانواده‌ها را ملزم می‌کند تا طبق دستورالعمل اجرایی این لایحه که بعد از تصویب تهیه می‌شود، شرایطی فراهم کنند تا امنیت کودکان در خودرو حفظ شود. برای حفظ امنیت کودک تعبیه کردن صندلی‌های مخصوص کودکان براساس سن و جثه آنان الزامی می‌شود تا قد کودک متناسب با کمربند شود.

    براساس آمارهای ارائه شده از 16 هزار کشته تصادفات 8 درصد (حدود 1200 نفر) کودک هستند و  رعایت موارد ایمنی در خوردوها بویژه بستن کمربند ایمنی از سوی تمامی سرنشینان خودرو بویژه کودکان در کاهش این این آسیب‌های جانی مؤثر خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط