فونیکسریمکسبهتام

توسط جهانگیری صورت گرفت؛

ابلاغ مصوبه دولت در خصوص کاهش آلودگی هوا در شهرها

عصر خودرو- معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت در خصوص کاهش آلودگی هوا در شهرها را ابلاغ کرد.

ابلاغ مصوبه دولت در خصوص کاهش آلودگی هوا در شهرها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، هیئت وزیران در جلسه 24/10/1396 به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای کاهش آلودگی هوا در شهرها تصویب کرد:

    1- طرح محدودیت تردد خودروها و نیز تردد شبانه کامیون­ها در سطح شهرها به محض اعلام پیش ­بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص احتمال وقوع پدیده پایداری هوا از حداقل سه روز قبل از تاریخ وقوع پیش­بینی شده در محدوده مورد نیاز به تشخیص مراجع مورد نظر اجرا می­شود.

    2- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف به رفع کلیه مشکلات اعمال مقررات برای متخلفین از جمله فراهم کردن امکان استعلام و ارسال پاسخ به تعداد کلیه خودروهای متخلفاز طریق سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) می­باشد.

    3- وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارتخانه ­های کشور و راه شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف دو هفته با استفاده از حداکثر توان تولید داخل و همه ابزارهای مالی و سرمایه­گذاری قانونی، طرح بهسازی و نوسازی فوری ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها را ارایه نماید.

    4- سازمان حفاظت محیط زیست ظرف یک ماه پیشنهادات تکمیلی به منظور تحقق کامل چشم­انداز میان مدت برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها موضوع تصویب­ نامه شماره 38454/ت53172هـ مورخ 2/4/1395 را ارایه کند.

    5- سازمان حفاظت محیط زیست موظف به پیگیری و ارایه گزارش نحوه همکاری دستگاههایذی­ربط در اجرای این تصویب­نامه و ارایه گزارش مربوط در موعد تعیین شده برای طرح در هیئت وزیران می­باشد.

    اسحاق جهانگیری معاون اول رییس­ جمهور این مصوبه را به وزارت کشور- وزارت راه و شهرسازی– وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت سازمان حفاظت محیط زیست- سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو