فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۶۰۱»

تاثیر موقت برف بر کاهش آلودگی هوا

عصر خودرو- مدیرکل پیش‌ بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به نقش پررنگ برف در از بین بردن آلاینده‌های موجود در هوا، تصریح کرد: اگر چه برف یک پاک‌کننده قوی آلاینده‌ها است، اما قطعا تاثیر آن موقت است و به محض پایدار شدن شرایط جوی و تولید آلاینده‌ها شرایط کیفی به حد ناسالم می‌رسد.

تاثیر موقت برف بر کاهش آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، احد وظیفه  در مورد تاثیر بارش‌های جوی بر کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: آلودگی هوا یک پدیده بلندمدت نیست و قطعا با وزش باد شدید یا ریزش باران و برف کیفیت هوا تغییر و شاخص آلودگی کاهش پیدا می‌کند، اما با برقراری شرایط پایدار در جو، مجددا مقدار آلاینده‌ها افزایش یافته و هوای ناسالم ایجاد می‌شود.

    وی ادامه داد: طی روزهای گذشته، بارش برف در تهران باعث بهبود کیفیت هوا و تمیز شدن آن شد به ویژه اینکه برف به دلیل داشتن حالت اسفنجی، پاک کننده قوی است که آلودگی‌ها را در خود جذب می‌کند و به سطح زمین می‌آورد. به همین علت قدیمی‌ها تاکید دارند که نباید برف اول خورده شود، چون این برف حاوی آلاینده‌های هوا است.

    مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: هوای پاک ناشی از ریزش برف در تهران کاملا موقت بود و به محض پایدار شدن شرایط جوی و تولید آلاینده‌های ناشی از خودروها و صنایع شرایط کیفی هوای تهران به حد ناسالم رسید.

    وظیفه تاکید کرد: پدیده‌های جوی مثل باد، باران و برف بر بهبود کیفیت هوا تاثیر دارند اما باعث حل مشکل آلودگی هوا نمی‌شوند. روشن است برای حل قطعی این مشکل باید به سمت بهبود کیفیت سوخت و خودرو و کاهش آلایندگی صنایع حرکت کنیم.

    به گزارش ایسنا، روز گذشته شینا انصاری-مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست- نیز با اشاره به تاثیر موقت باران و برف در کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: افزایش شاخص کیفیت هوا در کلانشهرهایی مثل تهران نشان می‌دهد که بارگذاری جمعیتی در تهران دچار اشکال است و جمعیت این شهرها بالاتر از حد ظرفیت زیستی است و این بارش‌ها قطعا تکافوی بار جمعیت خودرویی و انسانی موجود در پایتخت را نمی‌کند و باعث حل مشکل آلودگی هوا در کلانشهرهایی مثل تهران نمی‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو