فونیکسریمکسبهتام

توصیه‌های امدادی که در سفر‌های زمستانی باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید

عصر خودرو- اگر قصد سفر در زمستان و برف را دارید حتما به توصیه‌های امدادی توجه کنید.

توصیه‌های امدادی که در سفر‌های زمستانی باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر قصد سفر در فصل زمستان و شرایط آب و هوایی برفی را دارید حتما نیاز است قبل از سفر به توصیه‌های امدادی توجه کنید و وسایل مورد نیاز را همراه خود داشته باشید.

    در این گزارش به نکاتی که حتما باید قبل از سفر در فصل زمستان به آن‌ها توجه کنید و وسایل مورد نیازی که در طول مسافرت به آن‌ها احتیاج پیدا می‌کنید، اشاره شده است.

    در ابتدا باید از سالم بودن خودرو اطمینان حاصل کرد. برای انطباق خودرو شخصی با شرایط زمستانی لازم است به موارد زیر توجه شود:

    باتری و سیستم روشنایی باید در بهترین حالت بوده و ترمینال باتری ماشین باید کاملاً تمیز باشد و حجم ضدیخ به انداز‌های باشد که مانع از انجماد شود.

    همچنین سیستم گرمایش و بخاری خودرو به خوبی کار کند و برف‌پاکن بررسی و تعمیر شود و از وجود مایع شستشو اطمینان حاصل شود.

    ترموستات خودرو به خوبی کار کند و چراغ‌های روشنایی و هشداردهنده بررسی شوند و از کار آن‌ها اطمینان حاصل شود و به نشت مایع یا پیچ‌خوردگی لوله‌ها در سیستم اگزوز توجه شود و در صورت لزوم قطعات را تعویض کرد.

    ترمز‌ها را از نظر وجود ترک خوردگی و روغن ترمز بررسی کنید و حتما تهیه تایر‌های مخصوص برف یا یخ‌شکن و یا زنجیر چرخ همراه داشته باشد و فیلتر هوا و سوخت را هم تعویض کنید.

    اگر در کولاک یا برف داخل خودرو محبوس شدید در گوشه‌ای توقف کنید. چراغ‌های خطر را روشن کنید، در جایی توقف کنید که احتمال پیداشدن توسط گروه نجات زیاد باشد.

    با شماره 112 تماس بگیرید تا نزدیک‌ترین پایگاه امدادی هلال احمر برای کمک به شما اعزام شود. در چنین شرایطی، نباید اقدام به پیاده‌روی کنید مگر آن که در آن حوالی ساختمانی پیدا کنید که امکان پناه گرفتن در آن برای شما وجود داشته باشد، توجه کنید که بارش برف باعث ایجاد خطا در تشخیص میزان مسافت و فاصله می‌شود.

    برای گرم نگهداشتن داخل ماشین لازم است در هر ساعت 10 دقیقه موتور و بخاری آن را روشن کنید، در چنین شرایطی مراقب مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن باشید.

    هر چند وقت یکبار برف موجود در لوله اگزوز را پاک کنید و برای گرم نگهداشتن بدن تان نرمش کنید، اما خود را بیش از حد خسته نکنید.

    اگر چند نفر هستید به یکدیگر تکیه زده و از کت و پالتو به عنوان روانداز استفاده کنید و به نوبت بخوابید، اما همیشه باید یک نفر بیدار باشد تا به گروه نجات علامت بدهد.

    مایعات بنوشید تا دچار کم آبی نشوید و مواظب باشید که باتری خودرو از کار نیفتد.

    در شب چراغ داخل خودرو را روشن کنید تا امدادگران و گروه نجات بتوانند شما را ببینند.

    اگر در جایی دور گرفتار شده اید، می‌توانید با استفاده از سنگ یا شاخه درختان کلماتی نظیر کمک یا SOS را با حروف بزرگ روی برف بنویسید تا توجه امدادگران و گروه نجات را از داخل هلی‌کوپتر یا هواپیمای جستجو جلب کند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط