فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۲۵۸۵»

کلان شهرها دیگر دود دیزل را تحمل نمی کنند

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه متاسفانه خودروسازان داخلی و خارجی نسبت به نصب فیلتر دوده مقاومت می‌کنند،‌ گفت: زمان مماشات و تحمل گذشته است. تهران و سایر کلان‌شهرها دیگر تحمل دود دیزل را ندارند.

کلان شهرها دیگر دود دیزل را تحمل نمی کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، وحید حسینی در ششمین همایش ملی مدیریت هوا و صدا که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: این همایش شش سال پیاپی است که برگزار می‌شود و تبدیل به مرکزی برای به اشتراک گذاشتن آخرین یافته‌های علمی پژوهشگران و دانشجویان در زمینه آلودگی هوا شده است.

    وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متعدد کاهش آلودگی هوا در سطح ملی و شهری تدوین و اجرا شده است، تصریح کرد: بسیاری از این برنامه‌ها نیاز دارند که به یافته‌های پژوهشی دانشمندان کشور و تجارب بین‌المللی گره بخورند.

    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه در سال‌ 91 اولین همایش آلودگی هوا برگزار شد، گفت: در این سال 13 آذر ماه که روز همایش بود، کل شهر تهران به دلیل آلودگی هوا به مدت سه روز تعطیل شد و این مساله، درسی برای ما بود که وضعیت آلودگی هوا به حدی جدی است که می‌تواند همایش مرتبط با خود را تعطیل کند.

    حسینی ادامه داد: در ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا، 180 مقاله ورودی داشتیم که این تعداد رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال‌های قبل دارد همچنین کیفیت مقالات نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است؛بطوری که انتخاب 42 مقاله برای ارائه شفاهی کار سختی بود.

    به گفته حسینی پژوهش‌های بسیار با کیفیتی در زمینه آلودگی هوا از نقاط دوری به همایش رسیده است که نشان می‌دهد آلودگی هوا به مساله ملی در سطح دانشگاهی و پژوهشی تبدیل شده است.

    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه در این همایش 10 نشست تخصصی خواهیم داشت و سه مقاله به عنوان مقالات برتر و 10 مقاله برای معرفی به ژورنال انتخاب شده‌اند،‌ اظهار کرد: بحث اندازه‌گیری و پایش آلاینده‌های هوا و سلامت و بهداشت بیشترین توجه بر تعداد مقالات را به خود نسبت داده است.

    وی افزود: در این نشست از برنامه پیشنهادی شهرداری تهران برای کاهش انتشار آلودگی هوا از منابع متحرک رونمایی می‌شود.

    حسینی با بیان اینکه سه نشست تخصصی در زمینه کربن سیاه، نحوه اندازه‌گیری کربن سیاه و تبعات آن خواهیم داشت،اظهارکرد: کارگاهی برای دیزلی‌ها نیز برگزار می‌شود. حدود چهار سال است که پیگیری می‌کنیم تا خودروهای دیزلی مجهز به فیلتر دوده شوند. در تهران بخشی از کار پیش رفته و در کل کلان‌ شهرهای کشور هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده است. دیزلی‌های نو نیز به تدریج مجهز به فیلتر دوده می‌شوند. نشست کارگاه دیزل در همایش مدیریت هوا و صدا، تجارب دنیا در این زمینه را نشان می‌دهد که چرا تعداد زیادی اتوبوس و کامیون دارند، ولی آلودگی ندارند.

    حسینی افزود: فردا صبح نیز نشست کلان‌شهرهای درگیر آلودگی هوا برگزار می‌شود و شرکت کنندگان نیز از شهرهای پاریس، برلین، روتردام و میلان تجارب خود در زمینه مناطق LEZ و طرح کاهش را بیان می‌کنند.

    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه در زمینه منشایابی ذرات معلق و آنالیز شیمیایی آن در هوای کلاشهرها نشستی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مصوبه ‌ای در دولت داریم که بر اساس آن همه  کلان‌شهرها  باید آنالیز شیمیایی ذرات معلق را انجام دهند که منشا آن مشخص شود.

    وی ادامه داد: برنامه‌ در زمینه کنترل آلودگی هوا و اندازه‌گیری ذرات معلق در شهر تهران قابل اجرا در شهرهای آلوده دیگر نیست.

    حسینی با اشاره به اینکه فردا نیز کارگاهی در زمینه اپیدمیولوژی آلودگی هوا و بحث‌های مرگ و میر در اثر ان  تشکیل می شود،گفت: عصر فردا آژانس بین المللی همکاری ژاپن - که از مهرماه امسال در تهران مستقر شده‌ است - پروژه مطالعاتی چهار ساله خود در زمینه آلودگی هوا را توضیح می‌دهد.

    وی در پایان گفت: بارها در تهران با طوفان گرد و غبار روبرو شده‌ایم که این وضعیت به مدل‌های پیش‌بینی گرد و غبار نیاز دارد.لازم است که برای ورود ریزگردها سامانه هشدار در شهرداشته باشیم و در کارگاهی در این همایش به این موضوع پرداخته می شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو