فونیکسریمکسبهتام

معاون نجفی:

همه چیز را در تهران به زیان خودروها تغییر می‌دهیم

عصر خودرو- معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این‌که برای حل مسئله ترافیک و آلودگی تهران باید همه چیز را به زیان خودروها تغییر دهیم،گفت:‌چون محور شهر، خودروست هرچه حمل‌ونقل عمومی را هم توسعه‌ دهیم،مردم باز هم به سمت استفاده از خودرو شخصی می‌روند.

همه چیز را در تهران به زیان خودروها تغییر می‌دهیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محسن پورسیدآقایی در همایش توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی (TOD) با بیان این‌که باید تفکرمان را به تی او دی اصلاح کنیم، اظهار کرد:‌ مشکل تهران در همه شهرهای بزرگ دنیا اتفاق افتاده و برای حل آن به سمت مترو و حمل‌ونقل عمومی رفته‌اند. 100 سال از ساخت مترو و حرکت به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی توسط کشورهای پیشرفته می‌گذرد اما آنها نتوانسته‌اندبا این دو کار مسئله ترافیک و آلودگی را برطرف کنند.

    وی با بیان این‌که زمانیکه مترو در تهران نداشتیم وضعیت ترافیک بهتر بود،‌ تصریح کرد:‌  امروز سهم خودرو شخصی بیش از خودرو عمومی در تهران است.

    وی با بیان این‌که مشکل اینجاست که محور شهر خودرو است،‌افزود: هرچه حمل‌ونقل عمومی را هم توسعه‌ دهیم، مردم باز هم به سمت استفاده از خودرو شخصی رفته‌اند.

    وی با اشاره به این‌که برای حل این مشکل کشورهای دیگر به سمت  TOD رفتند، اظهار کرد: در این برنامه باید همه چیز را به نفع عابران و به زیان خودروها تغییر دهیم.

    معاون سابق وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد:‌ نقطه صفر این است که باید حمل‌ونقل عمومی خوبی داشته باشیم؛ وضع حمل‌ونقل عمومی تهران مطلوب نیست اما با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال ساخت وضعیت بهتر می‌شود.

    پورسیدآقایی با تاکید بر این‌که تراکم‌های بالا فقط باید در زون مرکزی انجام شود، افزود: نکته دیگر این‌که باید در اطراف مراکز را مختلط یعنی مسکونی،‌تجاری و اداری تعریف کنیم. از سوی دیگر باید نفوذپذیری را رعایت کنیم یعنی اندازه بلوک‌ها (در معابر و کوچه‌ها) ترجیحا کمتر از 150 متر باشد.

    وی با بیان این‌که یکپارچگی، تغییر کارکرد معابر (تبدیل معابر به خیابان کامل) و محدودیت پارک و تردد برای خودرو مصرف خودرو شخصی را کاهش دهیم، اظهار کرد:‌ رکن طراحی شهر باید پیاده روی باشد، بدون این رکن امکان اجرایی شدن TOD وجود ندارد.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نزدیک‌ترین مُد به مد پیاده را دوچرخه عنوان کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو