فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۵۴۶»

قول شهردار برای رفع مشکل آلودگی هوا با تزریق ۷ هزار میلیارد تومان به بودجه

عصر خودرو- شهردارتهران گفت: اگر در مدت ۵ سال بیش از ۷ هزار میلیارد تومان به بودجه مقابله با آلودگی هوا تخصیص داده شود، شهرداری تهران به طور تضمینی این مشکل را حل خواهد کرد.

قول شهردار برای رفع مشکل آلودگی هوا با تزریق ۷ هزار میلیارد تومان به بودجه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی نجفی شهردار تهران امروز در جمع خبرنگاران  با اشاره به مزیت‌های مختلف تدوین و تصویب این سند تحویل و تحول شهرداری گفت: در 100 روز گذشته با بیش از 40 تا 50 هزار نفر،کار این سند در 500 صفحه آماده شد و هم اکنون یکی از اسناد بالادستی اداره امور شهری تهران است.

    نجفی با تاکید بر اینکه مجموعه خلاصه تری از این سند به شورای شهر تسلیم شده است، گفت: آنچه در این تحقیقات آمده است بیشتر برای پرهیز از تکرار اشتباهات گذشته و داشتن نقشه راه برای اداره تمام امور شهری است.

    شهردار تهران با بیان اینکه هدفگذاری این است که تهران را به شهری امن و قابل سکونت برای شهروندان تبدیل کنیم، گفت: هم اکنون در رتبه بندی بین المللی تهران در همه زمینه‌ها در اواخر جدول قرار دارد، اما با اجرا و استفاده از این سند، تهران در رتبه‌های بالای معیار‌ها و استاندارد‌های جهانی قرار می‌گیرد و البته مشارکت مردمی در این زمینه نقش اساسی دارد.

    وی با تاکید بر اینکه بیش از 50 درصد قرارداد‌های عمرانی شهرداری در زمان‌های قبل بدون برگزاری مناقصه واگذار شده است،گفت: اصلی‌ترین راه کنترل هر سیستمی شفافیت و اطلاع رسانی دقیق است که این دوعامل در مدیریت قبلی وجود نداشت و قرار است ما با مردم تهران شفاف کار کنیم.

    شهردار تهران با اعلام این خبر که در سه ماهه قبل و بعد از انتخابات بیش از 13 هزار نیرو به مجموعه شهرداری تزریق شد، گفت: بسیاری از طرح‌ها در دوره قبل کلنگ زنی شده که بودجه بسیار فراتر از بودجه سالانه شهرداری است وهمه این تخلفات به دلیل نبود شفافیت و نظارت دقیق شورای قبلی شهر تهران است.

    نجفی به موضوع فضای سبز شهر تهران اشاره کرد و گفت: آنچه تهران از آن رنج می‌برد اختلاف فاحش در سرانه فضای سبز مناطق مختلف و وجود تبعیض در این زمینه است که امیدوارم مدیریت فعلی شهرداری تهران با برنامه ریزی دقیق این مشکل را تا حدودی رفع کند.

    وی به موضوع پیشنهاد افزایش بودجه متروی تهران و مقابله با زلزله به مجلس اشاره کرد و گفت: پیشنهاد افزایش بودجه مقابله با آلودگی هوا نیز ارائه شده که اگر در مدت 5 سال بیش از 7 هزار میلیارد تومان به این امر تخصیص داده شود شهرداری تهران به طور تضمینی این مشکل را حل خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو