فونیکسریمکسبهتام

آغاز جمع آوری سرعت گیرهای غیر ضرور در یزد

عصر خودرو- سرعت گیرهایی که سالهاست خیابان های یزد را قرق کرده اند بارها و بارها مورد اعتراض رانندگان و مردم بوده اند.

آغاز جمع آوری سرعت گیرهای غیر ضرور در یزد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل ایرنا، سرعت گیرهای طویل و عریض و غیراستاندارد در جاده های درون استانی و مخصوصا شهر یزد بر خلاف نظر طراحان آن که معتقدند برای جلوگیری از تصادفات ناشی از سرعت طراحی شده اند، بیشتر مواقع نه تنها مانع تصادف نیستند که خود عامل سانحه بوده اند.
    اضافه کنید به اینها استهلاک شدید خودرو و افزودن هزینه برای رانندگان و شلوغ شدن تعمیرگاههای جلوبند ساز.
    بارها و بارها فریاد زدیم که اغلب این سرعت گیرها غیر ضروری و غیر استاندارد هستند و بهتر است از جاده برچیده شوند اما کسی صدای ما را نشنید.
    پس از سالها حالا مسوولان ذیربط در استان به این نتیجه رسیده اند که بخشی از این سرعت گیرها، غیر ضروری و غیر استاندارد است و جالب آنکه گفته شده یکی از علل برچیدن سرعت گیرها تقاضاهای مردمی است.
    درخواستهای مردمی را ما مرتب در قالب خبر و گزارش به گوش متولیان رساندیم اما به نتیجه ای ختم نشد و خوشحالیم که حالا مسوولان مربوطه هم به همین نتیجه رسیدند.
    آنطور که مسوولان می گویند جمع آوری سرعت گیرهای غیرضرور از هفته گذشته در شهر یزد اغاز شده و نشست های کمیته فنی ترافیک بصورت هفتگی برای شناسایی و بازدید از آنها ادامه خواهد داشت.

    *** درخواست مردمی، علت جمع آوری برخی سرعت گیرها
    مدیر مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری یزد در این زمینه به خبرنگار گفت: با توجه به پیگیری های مکرر مردمی و نظر به درخواست سازمان های خدمات رسان شهری از قبیل آتش نشانی و اورژانس، جمع آوری سرعت گیرهای غیر ضرور در دستور کار قرار گرفته است.
    حمید دهقان بنادکی افزود: همچنین با استناد به مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان و شورای اسلامی شهر ، کمیته فنی ترافیک متشکل از نمایندگان فرمانداری ، شهرداری و پلیس راهور و در بازدید و بررسی های بعمل امده از سرعت گیرهای سطح شهر ، اصلاح و جمع آوری سرعت گیرهای غیر ضرور و غیر استاندار و بدون مجوز در دستور کار قرار گرفت.
    وی علت جمع آوری این سرعت گیرها را بر اساس مصوبات کمیته فنی ترافیک، نزدیکی سرعت گیرها به محل نصب دوربین ثبت تخلف سرعت،
    اصلاح و چراغداران شدن تقاطع های دارای سرعت گیر و سرعتگاه و
    جمع آوری سرعت گیرهای غیر استاندارد و بدون مجوز در برخی از معابر شهری اعلام کرد.
    به گفته وی همچنین سرعت گیرهایی که برای انجام عملیات عمرانی اجرا شده و بعدا با اتمام عملیات عمرانی حذف نشده بودند نیز در دستور برچیده شدن قرار دارند.

    ***یک نکته: برخی از سرعت گیرهایی که در مقابل دوربین های کنترل سرعت نصب شده، خود موجب کاهش سرعت رانندگان و در نتیجه جریمه نشدن آنان در برابر دوربین بود اما با اجرای این طرح و برچیده شدن این دسته از سرعت گیرها، قطعا بر تخلف رانندگان اضافه و به جریمه ها افزوده خواهد شد.

    *** شاید این بار دوربین های کنترل سرعت
    یکی از دیگر موارد گله مندی رانندگان، نصب دوربین های سرعت گیر در نقاط مختلف شهر و خارج شهر است.
    این دوربین ها قطعا در کاهش تصادفات و جلوگیری از تخلفات، موثر است اما نصب آنها در برخی نقاط، میزان سرعت مجاز آنها و میزان جریمه برخی از این دوربین ها جای سوال دارد.
    به عقیده خیلی از رانندگان، سرعت مجاز 60 کیلومتر در برخی از نقاط، اصلا منطقی نیست و باید حداقل به 80 برسد.
    همچنین آنها معتقدند میزان جریمه برخی از این دوربین ها مثل دوربین ورودی شهر تفت که مبلغ 180 هزار تومان هست هم غیر منصفانه است و باید این مبلغ کاهش یابد.
    نکته قابل تامل دیگر اینکه فرهنگ سازی؛ راه حل مشکل اصلی رانندگی در یزد است و نه جریمه و نصب دوربین و سرعت گیر، زیرا رانندگانی که به این دوربین ها می رسند از سرعت خود کم و پس از آن دوباره بر روی پدال گاز می فشارند.
    هم اکنون شهر یزد در قرق سرعت گیرها، دوربین ها و ماموران قبض به دست راهنمایی و رانندگیست، اضافه کنید به اینها آسفالت های نامطلوب و خودرو خراب کن در برخی از نقاط شهر که موجب دلخوری اغلب رانندگان شده است.
    آنطور که مسوولان ذیربط گفته اند حدود 200 هزار دستگاه خودرو و 400 هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح استان یزد تردد می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو