فونیکسریمکسبهتام

سهم ۳۰ درصدی ارومیه در تلفات

کاهش ۲.۶ درصدی تلفات سوانح رانندگی در آذربایجان غربی

عصر خودرو- مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: در هشت ماه امسال ۵۱۲ نفر در سوانح رانندگی جاده ای و شهری استان جان خود را از دست داده اند که ۲.۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

کاهش ۲.۶ درصدی تلفات سوانح رانندگی در آذربایجان غربی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، رسول روشنی  افزود: در مدت مشابه سال گذشته 526 نفر در سوانح رانندگی در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده بودند که امسال 14 نفر کمتر شده است.
    وی اضافه کرد: از این تعداد 322 نفر در مسیرهای برون شهری و روستایی و 98 نفر در معابر درون شهری جان خود را از دست داده اند.
    وی با اشاره به سهم 41 درصدی رانندگان خودرو در تلفات سوانح رانندگی آذربایجان غربی اظهار کرد: 208 نفر از کل جان باختگان این حوادث به رانندگان، 191 نفر به سرنشینان خودرو، 98 نفر به عابران پیاده، 59 نفر به راننده موتور و پنج نفر نیز به راکبان دوچرخه اختصاص دارد.
    مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی ادامه داد: در هشت ماه امسال همچنین 9 هزار و 246 نفر در جاده ها و معابر شهری استان مصدوم شده اند که 11 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
    روشنی گفت: علت جان باختن 54 درصد از این افراد، ضربه به سر بوده که نشان دهنده لزوم استفاده از کمربند ایمنی و رعایت موارد ایمنی در زمان رانندگی است.
    وی افزود: همچنین 51 درصد تلفات سوانح رانندگی در استان در محل وقوع حادثه جان خود را از دست داده اند.
    وی اظهار کرد: از کل تلفات سوانح رانندگی در استان، 146 نفر معادل حدود 30 درصد به شهرستان ارومیه و 81 نفر معادل 16 درصد مربوط به شهرستان خوی است.
     سالانه بیش از 600 نفر در سوانح رانندگی در آذربایجان غربی جان خود را از دست می دهند و افزون بر 10 برابر این تعداد نیز مصدوم می شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط