فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۴۵۱»

تاثیر حذف طرح ترافیک سالیانه بر آلودگی هوا از نگاه هاشم‌زائی

عصر خودرو-یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: طرح ترافیکی که اجرا می‌شود به هیچ عنوان نباید فروخته شود. از نظر من این امر یک منبع درآمد شده است، من حتی با فروش سالانه آرم ترافیک نیز مخالف هستم.

تاثیر حذف طرح ترافیک سالیانه بر آلودگی هوا از نگاه هاشم‌زائی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، عبدالرضا هاشم‌زائی در خصوص احتمال لغو صدور آرم سالانه طرح ترافیک، بیان کرد: ما طرح ترافیکی را که اجرا می‌کنیم، نباید بفروشیم و هر کسی کار ضروری دارد، می‌تواند با تاکسی یا وسایل عمومی رفت و آمد کند. به نظرم این کار یک منبع درآمد برای شهرداری شده است. البته شهرداری هم به دلیل اینکه در بودجه‌اش درآمد پایداری پیش‌بینی نشده، با مشکلاتی روبه‌روست ولی من با این کار مخالف هستم چراکه منجر به شلوغ‌تر شدن شهر، افزایش آلودگی هوای تهران و همچنین بالا رفتن مصرف سوخت می‌شود.

    وی در ادامه بیان کرد:  من با صدور آرم سالانه طرح ترافیک هم موافق نیستم. طرح ترافیک سالانه فقط باید برای ماشین‌های دولتی و وسایل عمومی باشد. ورود ماشین‌ها شخصی با پرداخت مبلغی و خریداری آرم به محدوده ترافیک بدین معناست که گویا طرح ترافیک وجود ندارد، کما اینکه ما اکنون مشاهده می‌کنیم که محدوده طرح ترافیک مملو از ماشین‌هایی است که نه عمومی هستند و نه دولتی. اگر ما طرح سالانه را برداریم و بخواهیم طرح را به صورت آزاد و نامحدود بفروشیم، بهتر است که کلا محدوده طرح ترافیک را برداریم.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: به عنوان مثال در سنگاپور که یک کشور کوچک با 4 میلیون جمعیت است و ماشین‌های مدرن با آلودگی کم در آن تردد دارند؛ طرح ترافیک وجود دارد و حتی نخست وزیر نمی‌تواند با ماشین شخصی وارد این محدوده شود. محدوه طرح ترافیک به دو دلیل اجرا می‌شود. یکی به دلیل ترافیک و دیگری به دلیل آلوگی هوا است. ما باید حدالامکان طرح ترافیک را داشته باشیم و تنها ماشین‌ها با نمره دولتی و وسایل عمومی اجازه ورود به طرح ترافیک را داشته باشند.

    هاشم‌زائی در ادامه بیان کرد: درست است که شاید هنوز به میزان کافی مترو و اتوبوس برای رفت و آمد مردم فراهم نشده باشد ولی من اعتقادم بر این است که این محدوده ترافیکی مشکل چندانی برای مردم ایجاد نمی‌کند. برداشتن این محدودیت‌ها کمکی به رفع آلودگی تهران نخواهد کرد بلکه مشکلات را تشدید می‌کند. شهروندان که در این محدوده رفت و آمد ضروری دارند می‌توانند از تاکسی و اسنپ استفاده کنند. شنیده‌ها حاکی از آن است که حدود 100 هزار اسنپ در تهران فعالیت می‌کند.

    هاشم‌زائی خاطر نشان کرد: لازمه انجام این کار هزینه‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت و ممکن است سوء استفاده صورت گیرد. از نظر من ما اگر بخواهیم علاوه بر طرح ترافیک، یک مجوز دیگر برای ورود به محدوده طرح ترافیک دهیم منجر به ایجاد فساد خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط