فونیکسریمکسبهتام

استاندار تهران:

۷۰درصد آلودگی به دلیل خودروهای فرسوده است

عصر خودرو- تهران- استاندار تهران در دیدار با دبیران کل احزاب، انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های سیاسی این استان با بیان این که ۷۰درصد آلودگی به دلیل خودروهای فرسوده است، گفت: ادارات باید تعطیل می شد.

۷۰درصد آلودگی به دلیل خودروهای فرسوده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، محمد حسین مقیمی شامگاه چهارشنبه در دیدار با دبیران کل احزاب، انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های سیاسی طی سخنانی گفت: برای اولین بار در بودجه امسال ردیفی برای کمک به احزاب گنجانده شده است و در تلاش هستیم کشور به سوی تحزب واقعی گام بردارد.

    وی با اشاره به اوضاع استان تهران گفت: استان تهران حدود 13.5 میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از 8 میلیون نفر آن در شهر تهران و 5.5 میلیون نفر نیز در شهرستان های استان تهران زندگی می کنند و به دلایل مختلف شهرستان های استان تهران از توسعه خوبی برخوردار نیست و بایستی تلاش کنیم تا به میانگین شاخص های کشور در درمان، راه، ورزش و ... برسیم.

    روزانه 3 میلیون نفر از شهرستان های استان تهران به شهر تهران تردد می کنند

    استاندار تهران با بیان این که روزانه 3 میلیون نفر از شهرستان های استان تهران به شهر تهران تردد می کنند، گفت: صبح ها همه ورودی های شهر دارای ترافیک 2 الی 2.5 ساعته است، علت هم عدم اتصال ریلی این شهرستان ها به تهران است و رفت و آمدهای همه این شهرستان ها به تهران از طریق خودرو انجام می شود، اخیرا در پاکدشت و ورامین قطار حومه ای راه اندازی شده که خدمات رسانی اولیه را انجام می دهد، اما نیاز به سرمایه گذاری بیشتر است.

    نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: 80 درصد مدارس استان 2 شیفته هستند و از نظر ورزش در برخی شهرستان های 400 و یا 700 هزار نفری با کمبودهای جدی مواجه هستند، در برخی از این شهرستان ها در سفر رییس جمهور کلنگ اولین بیمارستان به زمین زده شده است.

    وی ادامه داد: جمعیت شهرستان پردیس در نزدیکی تهران با تکمیل شدن 82 هزار واحد مسکن مهر، تا اسفند ماه آینده به 700 الی 900 هزار نفر خواهد رسید، تاکنون 25 هزار واحد مسکن مهر پردیس آماده شده و 57 هزار واحد نیز تا اسفند سال آینده آماده می شود، این جمعیت راه، بوستان، مدرسه، بازار، بیمارستان، دانشگاه و همه امکانات دیگر را می خواهد، در این شهرستان شهر بومهن و پردیس نیز وجود دارند که از قبل جمعیتی در خود جای داده و در حال رشد هستند، جمعیت منطقه گردشگری جاجرود نیز در حال رشد است، اما کم ترین امکانات نیز در این شهرستان موجود نیست.

    مقیمی با بیان این که دولت نتوانسته پا به پای ساخت مسکن زیرساخت ها را در پردیس فراهم کند، گفت: هر کدام از این کاستی ها می تواند چالشی برای کل استان باشد.

    وی به کاستی های شهر تهران اشاره کرد و گفت: شاخص های پایین آموزش و پرورش، بهداشت و درمان علی رغم سرمایه گذاری های بخش خصوصی پایین است، 4 روز است که در وضعیت آلودگی هوا قرار داریم و مدارس را تعطیل کنیم، اگر می خواستیم بهتر عمل کنیم باید ادارات و کسب و کار را نیز تعطیل می کردیم، 70 درصد آلودگی تهران مربوط به حمل و نقل و خودروهای فرسوده است، نیمی از اتوبوس های حمل و نقل عمومی فرسوده و از رده خارج هستند و باید تعویض شوند، مترو علی رغم سرمایه گذاری سنگین به دلیل کمبود واگن دارای مشکل است.

    بخشی از افزایش قیمت حامل های انرژی در توسعه حمل و نقل ریلی مصرف شود

    استاندار تهران ادامه داد: سیستم گرمایش ساختمان های دولتی به 30 الی 40 سال پیش باز می گردد، سیستم های گرمایش خانه ها، موتور سیکلت ها، تاکسی ها، کامیون هایی که شب در تهران تردد می کنند و ... گرفتاری های جدی حمل و نقل و آلایندگی های تهران است.

    مقیمی با بیان این که گوگرد از بنزین استان تهران و البرز حذف شده است، گفت: اگر گوگرد حذف نمی شد، ما علاوه بر آلودگی های موجود آلودگی نگران کننده سولفوریک نیز داشتیم.

    وی انتقال آب تهران توسط یک خط لوله را نیز معضل دیگری خواند و افزود: بایستی یک خط لوله دیگر برای انتقال آب از طالقان به تهران بیاوریم تا ایمنی این امر بالاتر برود، در بحث فضای سبز تهران نیز مشکل داریم، و وجود کویر در جنوب تهران خطر ریزگردها را افزایش داده که باید با کمربند سبز در این مناطق از این امر جلوگیری کنیم.

    مقیمی با بیان این که وقتی که مردم در تردد خود صرف می کنند، یک چالش جدی است، اضافه کرد: بایستی بخشی از افزایش قیمت حامل های انرژی در توسعه حمل و نقل ریلی استان تهران و دیگر شهرها مصرف شود، وضعیت امروز تهران در اصفهان، کرج، ارومیه، شیراز و همه کلان شهرهای دیگر نیز است.

    وی به وابستگی نمایندگان مجلس به احزاب اشاره کرد و گفت: از طریق نمایندگان مجلس تلاش کنید تا بتوانیم حمل و نقل ریلی را توسعه دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو