فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی :

محیط زیست نمی‌تواندجلوی ساخت آزادراه تهران-شمال را بگیرد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: محیط زیست نمی‌تواند از ساخت آزادراه تهران-شمال جلوگیری کند، چون این پروژه در ردیف بودجه آمده است.

محیط زیست نمی‌تواندجلوی ساخت آزادراه تهران-شمال را بگیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم، خیرالله خادمی در نشست خبری نمایشگاه حمل‌ونقل اظهار کرد: در بخش ریلی 41 هزار کیلیومتر شبکه مختلف ریلی و جاده‌ای در تعهد شرکت ساخت است که باید تحویل دهیم. از این میزان 16 هزار کیلومتر تحویل شده و کار اجرایی بقیه پروژه‌ها در حال انجام است و برخی پروژه‌ها هم هنوز آغاز نشده است.

    وی در بخش ریلی 2410 کیلومتر قرارداد توسعه شبکه ریلی کشور داریم، 5000 کیلومتر هم در حال مطالعه است که در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

    وی ادامه داد: 3900 کیلومتر آزادراه در تعهد شرکت ساخت است که 1130 کیلومتر آن در حال اجراست و بقیه نیز در حال مطالعه است.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: 7750 راه اصلی و بزرگراه در حال ساخت است که بخشی از آن توسط ادارات راه و شهرسازی استان‌ها اجرا می‌شود، مدیریت توسعه راه روستایی به شرکت ساخت واگذار شده که به دو صورت استانی یا ردیفه اعتبار ساخته می‌شود.

    خادمی با بیان این‌که امسال ساخت 3000 کیلومتر در دستور کار بوده که تا پایان سال 1000 کیلومتر آن تحویل می‌شود، اظهار کرد: برای 41 هزار کیلومتر 142 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

    وی با بیان این‌که در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز 516 کیلومتر در بخش توسعه ریلی در دست اجراست، گفت‌:‌ در بخش آزادراهی نیز 237 کیلومتر در برنامه کاری بوده که امیدواریم امسال بخش‌های اولیه این پروژه‌ها را تحویل دهیم.

    وی از پیشرفت 74درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گریزی هم به کاهش بودجه شرکت ساخت در لایحه بودجه سال آینده زد و گفت: این کار برای استفاده از منابع مالی بخش خصوصی و فاینانس برای اجرای پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل صورت گرفته است.

    وی در خصوص آزادراه تهران-شمال گفت:‌پیشرفت فیزیکی قطعه یک این پروژه به 88 درصد رسیده، ضمن این‌که کارهای جدیدی از جمله اجرای سقف کاذب در تونل‌ها برای نصب سیستم‌های تهویه و روسازی بتنی در این آزادراه در حال اجراست.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که همکاری خوبی با بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران-شمال داریم، گفت: با شروع قطعه 2 آزادراه، امیدواریم اختلاف در صورت وضعیت‌ها برطرف شود. آنها ادعا می‌کنند که به اندازه وزارت راه منابع مالی آورده‌اند.

    خادمی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که ایا قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال مجوز محیط ریست را دارد، گفت: زمانیکه برای یک پروژه ردیف بودجه در نظر گرفته می‌شود قطعا مطالعات زیست‌محیطی و اقتصادی آن انجام و مجوزهایش اخذ شده است.

    وی یادآور شد:‌ سال 88 دولت مصوبه داشت  مبنی بر این‌که علاوه بر مصوبه قبلی در پروژه‌های جدید نحوه عبور از محیط زیست مشخص شود، تا اگر احیانا به دلیل اجرای پروژه خسارتی وارد شد، خسارت‌های آن پرداخت شود.

    به گفته وی، با توجه به این‌که پروژه در بودجه آمده محیط زیست نمی‌تواند ار اجرای آن جلوگیری کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو