فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۴۱۱»

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران: آلودگی هوا موضوعی نیست که به شکل مقطعی به آن پرداخته شود

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: آلودگی هوا موضوعی نیست که به شکل مقطعی به آن پرداخته شود و در ایام پاک سال همه چیز رها شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران: آلودگی هوا موضوعی نیست که به شکل مقطعی به آن پرداخته شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، وحید حسینی با انتقاد از توجه مقطعی مسئولان، رسانه ها و مردم به موضوع آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا موضوعی نیست که به شکل مقطعی به آن پرداخته شود و در ایام پاک سال همه چیز رها شود. انگار جوجه آلودگی هوا را آخر پاییز می شمارند و در همین دوره است که یادمان می افتد پدیده ای به نام آلودگی هوا وجود دارد.

    وی با بیان اینکه اگر فشاری که امروز رسانه ها و مردم در قالب مطالبه گری مطرح می کنند در تمام طول سال ادامه پیدا کند می توان به تغییر شرایط امیدوار بود، عنوان کرد: واقعیت این است که برنامه ها و مصوبات بسیاری در مورد کاهش آلودگی هوا داریم که هیچ کدام از آن ها به درستی اجرا نمی شود. مصوبه سال 93 و تیرماه 1395 هر دو مصوبات بسیار خوبی هستند و حتی در مصوبه سال 95 مسئولیت تمامی سازمان ها و ارگان ها مشخص و اعلام شده در صورت اجرای اقدامات تا چه اندازه از آلودگی هوا کاسته می شود.

    حسینی ادامه داد: اما اگر نگاهی به نحوه اجرای این دو مصوبه توسط نهادهای دولتی، سازمان ها و ارگان ها داشته باشید، به شدت ناامید می شوید. متاسفانه، در هر بخش به شدت مشکلات اجرایی وجود دارد و اقدامات لازم یا اجرا نشده یا در حد یک نامه و گزارش انجام شده است. آن بخش هم که اجرا می شود به شدت کند پیش می رود.

    وی با تاکید بر اینکه زمان آن رسیده است که نهادهای بازرسی و نظارتی به نحوه اجرای مصوبات دولت ورود کنند، گفت: در شهرداری تهران هم برنامه کاهش آلودگی هوا تدوین شده که بحث توسعه مترو و حمل و نقل عمومی پاک سرلوحه این برنامه ها است. به طور حتم، بودجه ای که شهرداری تهران از دوره قبل تا به الان در بحث مترو صرف می کند عملاً بودجه ای است که در بحث کاهش آلودگی هوای تهران می گذارد.

    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به پروژه های حاشیه ای شهرداری تهران در راستای کاهش آلودگی هوا گفت: در سال های گذشته بحث نصب فیلتر دوده روی اتوبوس های شرکت واحد و کامیون های زباله در کنار طرح کاهش ( LEZ) مطرح شد که در عمل گاهی مدیران همراه نبودند و گاهی بودجه وجود نداشت.

    وی موتورسیکلت های کاربراتوری که 8 برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می کنند را دیگر متهم بحث آلودگی هوادانست و گفت: از زمان درخواست شهرداری تهران از سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر توقف پلاک گذاری موتور سیکلت ها، 27 ماه طول کشید تا در نهایت این طرح تصویب شود. البته، بعد از تصویب هم متاسفانه لابی کارخانه های تولید موتورسیکلت موجب شد تا در نهایت دولت بپذیرد مجوز پلاک گذاری تا پایان سال 95 صادر شود، آن هم برای موتور سیکلت هایی که اصلاً وجود خارجی نداشتند.

    حسینی ادامه داد: ادعای تولیدکنندگان این بود که ما سفارش گرفته ایم و متضرر می شویم. همین ادعا و کنار آمدن دولت موجب شد در سال گذشته دو برابر بیش تر از سال 94 مجوز پلاک گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری صادر شود. در واقع، کارخانه ها پیش از تولید مجوز را گرفتند و با استفاده از روزنه قانونی موجود مانند گذشته کار خود را پیش بردند.

    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با تاکید بر ضرورت هماهنگی دولت و شهرداری و همکاری بخش های مختلف شهرداری به منظور کاهش آلودگی هوای تهران گفت: اصلاً دور از ذهن نیست که در تهران روز ناسالم کم داشته باشیم، اما در شرایط فعلی که کیفیت خودرو تغییر نکرده و تردد هم کم تر نشده است، قاعدتاً تعداد روزهای آلوده امسال نسبت به سال قبل و سال های قبل از آن تفاوت معناداری نخواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط