فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۳۷۷»

هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد امروز دهم آذر ماه در وضعیت هشدار قرار دارد.

هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، حمید صالحی افزود: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی میانگین شاخص کلی کیفیت هوای صبح امروز مشهد با 116 پی.اس.آی در وضعیت هشدار است.

    وی ادام داد: مقایسه غلظت آلاینده ها حاکی از آن است که بر غلظت تمام آلاینده ها در هوای این شهر نسبت به دیروز افزوده شده است.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ایستگاههای شهید کریمی با 149، خیام شمالی با 148، سرافرازان با 126، امامیه با 120، شهید آوینی با 117، الهیه با 113، شهید مفتح با 112، سمزقند با 108، حرم مطهر و چمن هر یک با 106 پی.اس.آی آلوده ترین مناطق مشهد برای گروههای حساس هستند.

    وی افزود: استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگرفتن خودروهای شخصی موجب بهبود وضعیت هوا خواهد شد. بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از حضور در مناطق آلوده خودداری کنند.

    کلانشهر مشهد آبان ماه امسال 15 روز و از ابتدای آذر جاری سه روز هوای آلوده داشته است. روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارد.

    شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط