فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۶ (۷۵)

نخستین رونمایی رسمی از هیوندای سوناتا هیبریدی ۲۰۱۸ در کشور ؛سوناتا ۲۰۱۸ با قلب پاک به ایران آمد!

عصر خودرو -شرکت پاکرو سبز قشم که از بیش از یک سال پیش نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش محصولات هیبریدی کمپانی هیوندای کُره را در کشور بر عهده دارد، طی نخستین روزِ دومین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران که به اصحاب رسانه و مقامات اختصاص داشت، از فیس‌لیفت ۲۰۱۸ سوناتا هایبرید پرده برداشت.

نخستین رونمایی رسمی از هیوندای سوناتا هیبریدی ۲۰۱۸ در کشور ؛سوناتا ۲۰۱۸ با قلب پاک به ایران آمد!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰
  • 1
  • نخستین رونمایی رسمی از هیوندای سوناتا هیبریدی 2018 در کشور ؛سوناتا 2018 با قلب پاک به ایران آمد!

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این سدان نوگرا شهریورماه امسال و پس از معرفی جهانی، در کشور عُمان برای منطقه خاورمیانه رونمایی شد و زمزمه‌هایی از عرضه آن در بازار ایران نیز به گوش می‌رسید. حالا اما شرکت پاکرو سبز قشم پیش‌قدم شده و در نظر دارد نسخه هایبرید آن را به‌عنوان یک سدان خانوادگی کم‌مصرف و نیز با هدف پیوستن به جمع نسبتاً قلیل تاکسی‌های پاک، راهی بازار کشورمان کند.
چهره
فیس‌لیفت 2018 سوناتا تنها محدود به نمای بیرونی بوده و داخل اتاق و زیر کاپوت تغییر قابل‌توجهی به چشم نمی‌خورد. همچنین برخلاف مدل‌های 2014 تا 2017 که تفاوت‌هایی بین نسخه بنزینی و هایبرید وجود داشت، در مدل 2018 هردو نسخه چهره مشابهی دارند. از ویژگی‌های اصلی این مدل می‌توان چراغ‌های جلو و عقب جدید و بازطراحی جلوپنجره و مجموعه سپرها را نام برد که چهره کاملاً تازه‌ای به خودرو بخشیده‌اند. همزمان اما حفظ اُسلوب کلی بدنه و چینش اتاق کمک کرده تا غریب و نامأنوس به نظر نرسیده و همچنان برای همه آشنا باشد.
قلب سبز!
تمامی مدل‌های سوناتا هایبرید 2018 در بازار ایران از بلوک بنزینی با بیشینه توان 156 اسب بخار (در 6000 دور بر دقیقه) و حداکثر گشتاور 193 نیوتن‌متر (در 5000 دور بر دقیقه) و یک موتور الکتریکی از نوع سنکرونیزه با بازدهی 51 اسب بخار (در 2000 دور بر دقیقه) و 205 نیوتن‌متر (در 1770 دور بر دقیقه) تغذیه خواهند کرد. این مجموعه در حالت ترکیبی 207 اسب بخار قدرت تحویل می‌دهد که در کنار گشتاورِ بیش از 300 نیوتن‌متری نه‌تنها کافی به نظر می‌رسد بلکه بسیاری از رُقبای هم‌رده داخلی را پشت سر می‌گذارد. موتور برقی به باتری لیتیوم پلیمر 1.76 کیلووات ساعتی 270 وُلتی متصل بوده و در همه حال آماده انجام‌وظیفه است. برای انتقال قدرت نیز جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار تیپ‌ترونیک در نظر گرفته شده که ورودی خود را تماماً به چرخ‌های جلو می‌فرستد.
بر اساس مشخصات اعلامی ازسوی واردکننده، این اعداد و ارقام نهایتاً ثبت شتاب اولیه را طی 9.3 ثانیه ممکن ساخته و سقف سرعت 192 کیلومتربر ساعت را رقم می‌زنند که برای یک سدان اقتصادی 1590 کیلوگرمی ایده آل به نظر می‌رسد. از طرفی برای دستیابی به این عملکرد، در یکصد کیلومتر ترکیبی تنها به 4.7 لیتر بنزین احتیاج دارید و با توجه به حجم 60 لیتری مخزن سوخت، خیلی گُذرتان به پمپ بنزین‌های شلوغ شهر نخواهد افتاد. از دیگر خصائص فنی نیز می‌توان ترمزهای دیسکی خنک‌شونده چهار چرخ، فرمان برقی و تعلیق مَک‌فِرسون چند مفصلی در هردو محور را نام برد.
تجهیزات و امکانات
فرزند تازه‌وارد هیوندای در سه تیپ جی‌اِل، جی‌اِل‌اِس و جی‌اِل‌اِس پلاس به ایران می‌آید. تریم پایه یا همان جی‌اِل از تجهیزات استاندارد (پایه) شامل رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی، 6 کیسه هوا، ترمز ضدقفل، کنترل الکترونیکی پایداری، کمکی حرکت در سربالایی، سامانه مدیریت پایداری خودرو، آینه‌های جانبی تمام‌برقی، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت، چراغ جلو خودکار، چراغ خوش‌آمدگویی زیر آینه جانبی، چراغ عقب اِل‌ای‌دی، قابلیت انتخاب سه حالت رانندگی عادی، اسپرت و اقتصادی، تهویه مطبوع دوگانه خودکار، دریچه تهویه برای ردیف عقب، قفل هوشمند صندوق عقب، ترمز پارک الکترونیکی و رهیاب مجهز به نقشه ایران سود می‌برد و مدل‌های تاکسی نیز تنها با همین تریم عرضه خواهند شد. یک پله بالاتر تیپ جی‌اِل‌اِس قرار می‌گیرد که علاوه بر موارد گفته‌شده، سیستم صوتی با نمایشگر 8 اینچی لمسی، سامانه اخطار نقاط کور اطراف خودرو، حسگر باران، رینگ آلومینیومی 17 اینچی،غربیلک فرمان با گرم‌کن و روکش چرمی، گرم‌کن صندلی‌های دو ردیف و سانروف پانوراما را در چنته دارد. در نهایت هم به تیپ جی‌اِل‌اِس پلاس می‌رسیم که بازهم پا را فراتر نهاده و به سردکن صندلی‌های جلو، شارژر وایرلس و تزئینات لوکس اتاق مجهز شده است.
شرایط فروش
با التفات به بسته بودن سامانه ثبتارش و تکلیف نامعلوم تعرفه‌ها و دیگر هزینه‌های مربوط به واردات، هنوز نمی‌توان راجع به قیمت هیوندای سوناتا هایبرید 2018 اظهارنظر قطعی نمود. با این همه، شرکت پاکرو اعلام کرده که این سدان اقتصادی کره‌ای با قیمتی بسیار مناسب راهی بازار خواهد شد و توان رقابتی فوق‌العاده‌ای در مصاف با دیگر گزینه‌های موجود در کارزار خواهد داشت. باید منتظر بود و دید با آزادسازی دوباره واردات وضعیت به چه منوالی درآمده وچه شرایطی برای هایبرید نوپای هیوندای در کشور رقم می خورد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط