فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات مدیره پاکرو سبز قشم:

خودروهای هیوندای متفرقه گارانتی نخواهد شد

عصر خودرو - نشت خبری پاکرو سبز قشم با حضور محمد فلاح عضو هیئت مدیره ، نفری مدیر فنی و بهجت معاون بازاریابی این شرکت برگزار شد.

خودروهای هیوندای متفرقه گارانتی نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در ابتدا محمد فلاح، عضو هیئت مدیره پاکرو سبز قشم گفت: خودروهایی تحت عنوان Gary market  به کشور ما وارد شده اند و به دلیل اینکه از طرف نمایندگی اصلی آن برند وارد نشدند گارانتی نخواهند داشت، چرا که این خودرو برای کشور دیگری ساخته شده‌اند و استانداردهای متفاوتی با کشور ما دارند . در حال حاضر خودروهایی از کشور اردن وارد کشور ما شده‌اند و ممکن است برخی از سیستم های آن به درستی کار نکند مانند سیستم GPS آن و به این به دلیل عدم تطابق استانداردهای کشورهای مقصد است.
وی افزود: شرکت هیوندای اعلام کرده علاوه بر متضرر شدن شرکت از این شیوه واردات، فروش و محبوبیت آن برند نیز کاسته می شود و  برای جلوگیری از این مشکل به تمام نمایندگی‌های خود اعلام کرده است که در صورت مشاهده چنین کاری، به ازای هر دستگاه خودرو 2000 دلار جریمه نقدی در پیش خواهد داشت و مشاهده مجدد این مورد نیز سبب سلب نمایندگی از آن کشور خواهد شد. در سالی که گذشت نزدیک به 4000 دستگاه سوناتای هابرید به این صورت وارد کشور شده‌اند که گارانتی دریافت نخواهند کرد.
در ادامه این نشست نفری، مدیر فنی پاکرو افزود: خودروهای هیبرید به دو دسته‌ی HEV خودشارژ و پلاگین تقسیم می‌شود. در این دو دسته خودروهای HEV خودشارژ بیشترین فروش را داشته‌اند و بیش از 50 درصد مردم درخواست خرید این خودرو را دارند. فرآیند فعالیت خودروهای هیبرید به این صورت است که در ابتدا، موتور برقی شروع به کار خواهد کرد و در سرعت بالاتر از 50 کیلومتر در ساعت پیشرانه بنزینی به کمک خواهد آمد. مزیت این خودرو مصرف پایین تر در حدود 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
وی گفت: خودروهای وارداتی از جانب پاکرو یورو 6 هستند که آلایندگی کمتری تولید می‌کنند و این طبق دستور وزارت صنعت صورت گرفته است،  در صورتی که خودروهایی که از طریق Gray Market وارد کشور شده‌اند دارای استاندارد یورو 5 هستند و ما امکان گارانتی کردن آن‌ها را نخواهیم داشت. خوشبختانه با دسترسی ای که به سایت هیوندای داریم می‌توانیم یورو 6 بودن خودرو را تشخیص دهیم. خودروهای ما برچسبی بر روی ستون سمت راست دارند که نشان می‌دهد این خودرو برای ایران تولید شده و دارای استاندارد یورو 6 است ولی متاسفانه وارد‌کنندگان غیر نمایندگی این برچسب را جعل کرده‌اند.  این خودرو‌ها از گمرک ترخیص نخواهند شد تا ما به وضعیت آن‌‌ها رسیدگی کنیم.
نفری در پایان افزود: گارانتی خودروهای شرکت پاکرو به مدت 7 سال یا 150 هزار کیلومتر است که تمامی قطعات را شامل خواهد شد .
بهجت، معاون بازاریابی پاکرو نیز در ادامه گفت: سالانه در ایران 1 میلیون و 400 هزار دستگاه خورو تولید می‌شود که 5 درصد از این بازار در دست خودروهای وارداتی است و 10 درصد از این بازار وارداتی را خودروهای هیبرید در دست گرفته‌‌اند (7 هزار دستگاه). در این بین با بسته شدن سایت ثبت سفارش به مدت 6 ماه مشکلاتی ایجد شد و خودرو ها به گمرگ وارد شدند و آماده تحویل به مشتری بودند اما اعلام شد تعرفه خودروهای هیبرید به 45 درصد رسیده است . خودروهای هیبرید در بازار جهانی چیزی حدود 7 تا 8 هزار دلار از مدل بنزینی خود گران تر هستند و ما در ایران باید به واسطه تعرفه‌ی کمتر بتوانیم این خودروها را در بین مردم محبوب کنیم چرا که همیشه در نیمه دوم سال با آلودگی هوا درگیر هستیم.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو