فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۶ (۱۱۹)

در گفت‌وگو مدیر عامل شرکت ایدکو با «عصرخودرو» بیان شد؛ بومی سازی موتورسیکلت های برقی اولویت ماست

عصر خودرو- در شرایط فعلی که سطح آلایندگی به حد هشدار رسیده، استفاده از وسایل نقلیه پاک در اولویت قرار دارد.بخش قابل توجهی از این آلایندگی سهم موتورسیکلت هایی است که حداقل در کشور مان پیشینه تکنولوژی عمده آنها به چند دهه هم می‌رسد.

در گفت‌وگو مدیر عامل شرکت ایدکو با «عصرخودرو» بیان شد؛ بومی سازی موتورسیکلت های برقی اولویت ماست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰
  • بومی سازی موتورسیکلت های برقی اولویت ماست
  • بومی سازی موتورسیکلت های برقی اولویت ماست
  • بومی سازی موتورسیکلت های برقی اولویت ماست
  • بومی سازی موتورسیکلت های برقی اولویت ماست
  • در گفت‌وگو مدیر عامل شرکت ایدکو با «عصرخودرو» بیان شد؛ بومی سازی موتورسیکلت های برقی اولویت ماست

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در حال حاضر آلایندگی هر موتورسیکلت بنزینی 6 برابر خودروهای سواری است.در شهر تهران تعداد بسیار زیادی موتورسیکلت فرسوده وجود دارد که در صورت جایگزینی آنها با موتورسیکلتهای الکتریکی و یا مجهز به پیشرانه‌های کم آلاینده‌تر می تواند سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا و در نتیجه آن، ارتقا سطح سلامت جامعه ایفا کند. در همین راستا شرکت ایدکو اقدام به عرضه موتورسیکلتهای تمام الکتریکی و پاک در کشور کرده که قرار است ابتدا به صورت وارداتی و در ادامه به صورت مونتاژ در داخل کشور در اختیار خریداران قرار گیرد. در حاشیه دومین نمایشگاه خودرو تهران گفت و گویی با سید کاظم حیان مدیر عامل شرکت ایدکو داشتیم که در این گفت و گو او به شرح جزئیات فعالیتها و برنامه‌های آتی این شرکت پرداخت.

حیان در تشریح تاریخچه شرکت AIDCO گفت: سابقه توسعه شرکت AIDCO به سال  1364 برمی‌گردد.این شرکت برای تولید و بازسازی خودروهای سنگین و صنعتی در کیلومتر 16 جاده قدیم تاسیس شد. این شرکت در راستای هدف خود با همکاری شرکت رنو شرکت رنوپارس را تاسیس کرد که 49 درصد سهم آن در اختیار شرکت ایدکو و 51 درصد آن در مالکیت شرکت رنو فرانسه است. برای گسترس این اهداف خط تولیدی در ونزوئلا با نام ونیراتو شروع به کار کرد. بعد از گذشت سال‌ها سهام این شرکت فروخته شد که طی این فروش سهم سایپا 75 درصد و سهم ایران خودرو 25 درصد بود. در ماه گذشته با مذاکراتی که بین شرکت ایدکو و ایران خودرو انجام گرفت، 25 درصد سهام ایران‌خودرو نیز به ما واگذار شد.

او با بیان اینکه از سال 1394 شرکت توسعه صنایع خودرو تصمیم به وارد شدن در بحث موتورسیکلت‌های برقی گرفت افزود: از این رو صحبتهایی با دو شرکت چینی مبنی بر وارد کردن موتورسیکلت برقی انجام و تعدادی وارد و شماره گذاری شد.شهرداری تهران نیز برای خرید این محصول یارانه‌ای در نظر گرفته است.گفتنی است موتورسیکلتهای بالای 3 کیلو‌وات نیاز به گواهینامه دارد.

وی در خصوص موتورسیکلتها‌ی بالای 3 کیلوات گفت: با توجه به پستی و بلندی خیابان‌ها در تهران، نمی‌توان از موتورسیکلت‌های کمتر از 3 کیلووات استفاده کرد. اکنون برخی از موتورسیکلت‌های بالای 3 کیلووات این شرکت را وارد کردیم و در حال گرفتن مجوز‌های مربوط به آن هستیم. رقیب جدی این موتوسیکلت‌ها ، موتورسیکلت‌های بنزینی است که با قیمت کمتری به بازار عرضه می‌شود. می‌توان گفت یکی از مشکلات این موتورسیکلت‌هاتعویض باتری ها است.باتری این محصولات حداقل 2 سال یک بار باید تعویض شود.

حیان در رابطه با کاهش هزینه ها افزود: یکی از راه‌حل‌های کم کردن قیمت این موتورسیکلت‌ها تولید آن‌ها در داخل کشور است.با این کار قیمت این محصولات 30 تا 40 درصد کاهش خواهد یافت.وی افزود: ما میتوانیم قسمت‌های مختلف این موتور‌سیکلت‌ها را در داخل تولید کنیم. این قطعات شامل باتری، بدنه و لاستیک می شود.

او با بیان اینکه این موتورها از قدرت و گشتاور بالای برخوردار هستند افزود: حداکثر سرعت این موتورسیکلت‌ها از 75 کیلومتر بر ساعت شروع می‌شود که بعد از هر بار شارژ کامل بین 80 تا 150 کیلومتر مسافت را طی خواهد کرد. مدت زمان لازم برای شارژ باتری این موتورسیکلت 6 ساعت در حالت عادی و 3 ساعت در حالت شارژ سریع است. برای سریع‌تر شارژ شدن باتری‌ها عمل SWAP (تعویض) را در ایستگاه‌های شارژ در نظر گرفته‌ایم که با تعویض باتری این مشکل حل شود. در مدل 3 کیلووات این موتورسیکلت توانایی حمل 150 کیلوگرم را دارد.

حیان در خصوص مزیت این محصولات گفت: از مزیت‌های این موتورسیکلت‌ها می‌توان به قدرت مانور کم در خیابان‌ها اشاره کرد و اینکه این موتورسیکلت‌ها علاوه بر اینکه آلایندگی را به صفر رسانده آلودگی صوتی را هم به صفر رسانده است.موتورسیکلت‌هایی که اکنون توسط شرکت ایدکو وارد شده مربوط به دو شرکت ایفان و سانرا است که محصولات شرکت ایفان در کره طراحی و در چین تولید می‌شود. شرکت سانرا یکی از بزرگترین تولیدکننده در کشور چین است که چیزی در حدود 2 میلیون دستگاه در سال تولید دارد و 20 درصد از تولید موتورسیکلت‌های برقی را در چین بر عهده دارد. این موتورسیکلت‌ها در 5 مدل ،SA6000 ،SA5000،SA3000 ، a3000 و a6000 قرار است در ایران تولید شود.

مدیر عامل ایدکو همچنین در خصوص باتری و مدت زمان شارژ و گارانتی این موتورسیکلتها گفت: باتری این موتورسیکلت‌ها دو سال گارانتی دارد و به دلیل اینکه ممکن است برای بدنه هر اتفاقی بیافتد بدنه موتورسیکلت گارانتی ندارد ولی تا 10 سال از وارانتی بهره‌مند است.

در بحث خدمات پس از فروش این محصولات ما با سایپا یدک قراردادی را امضا کرده‌ایم و این شرکت عهده‌دار این مسوولیت خواهد بود.

وی همچنین در پایان و در زمینه قیمت این محصولات گفت: قیمت‌ موتورسیکلت‌هایی که ما وارد کردیم چیزی در حدود 9.5 میلیون تا 15 میلیون تومان است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
      آرشیو