فونیکسریمکسبهتام

۱۶۰۰۰۰ خودروی زائران اربعین در هر روز ۵ هزار تومان پول پارکینگ پرداخت می‌کنند

عصر خودرو- مسئول کمیته زیرساخت ستاد اربعین با بیان اینکه در مرزهای کشور مجموعاً ۴۰۰ هکتار پارکینگ با ظرفیت ۱۶۰ هزار پارکینگ ماشین در ایام اربعین ایجاد شده است، گفت: طبق مصوبه ستاد اربعین نرخ ورودی پارکینگ برای هر شبانه‌روز ۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

۱۶۰۰۰۰ خودروی زائران اربعین در هر روز ۵ هزار تومان پول پارکینگ پرداخت می‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، محمدعلی افشانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای ارتقای زیرساختها برای تردد راحت‌تر زائران اربعین حسینی اظهار کرد: با وجود تلاشهای زیادی که برای خروج زائران از مرز خسروی انجام گرفت اما عدم همکاری دولت عراق منجر به عدم بهره‌برداری از این مرز شده است.

    وی ادامه داد: کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی تلاش زیادی انجام داده تا رفاه بیشتری برای زائران اربعین در بحث تردد به مرزهای چهارگانه انجام گیرد و در مجموع 87 کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرزها، چهارخطه شده است.

    مسئول کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: 30 کیلومتر از محور مهران به ایلام، 32 کیلومتر از محور اسلام‌آباد غرب به سمت سرپل ذهاب در مرز خسروی و 25 کیلومتر از محور  سوسنگرد به بستان در چزابه چهارخطه شده است.

    افشانی تصریح کرد: همچنین ایمن‌سازی مسیر و رفع اختلاف سطح هم از دیگر اقدامات مهمی بوده که در بحث زیرساختهای مرزهای چهارگانه  مورد توجه قرار گرفته است.

    وی با بیان اینکه 235 کیلومتر روکش آسفالت نیز در مسیرهای منتهی به مرزهای چهارگانه صورت گرفته است، توضیح داد: این کار مهم نیز بعد از رفع معایب و اصلاح مسیرها انجام شده است.

    مسئول کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: نصب علائم، ایمن‌سازی، نصب گاردریل و نصب دوربین‌های نظارتی برای پایش سرعت نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در مسیرهای مرزی بوده است.

    افشانی با اشاره به وضعیت پارکینگ‌ها در مرزهای چهارگانه گفت: احداث پارکینگ در مناطق مرزی و جنگ‌زده بسیار سخت است چرا که باید ابتدا کارهای مین‌روبی و بازسازی انجام شود و سپس کارهای عمرانی انجام گیرد.

    وی افزود: اقداماتی برای محوطه‌سازی پایانه‌ها هم انجام شده است به طوری که 200 گیت گذرنامه برای تسهیل امور زائران در مرزهای چهارگانه احداث شده است.

    مسئول کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: 96 گیت در مرز مهران، 48 گیت در شلمچه، 28 گیت در چزابه و 29 گیت در مرز خسروی ایجاد شده است.

    افشانی توضیح داد: در مرزهای کشور مجموعاً 400 هکتار پارکینگ ایجاد شده که حدود 160 هزار پارکینگ ماشین را در خود جای می‌دهند.

    وی افزود: در مجموع مرز شلمچه 60 هزار پارکینگ با ظرفیت 24 هزار خودرو، چزابه 100 هزار پارکینگ با ظرفیت 40 هزار خودرو، مهران 100 هکتار پارکینگ با ظرفیت 40 هزار خودرو و مرز خسروی 140 هکتار پارکینگ با ظرفیت 56 هزار خودرو توسط شهرداریهای مناطق مرزی و تامین منابع انجام شده است.

    مسئول کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: همچنین بیش از 40 هزار پارکینگ خودرو نیز توسط مردم و بخش خصوصی در مناطق مرزی در نظر گرفته شده ضمن اینکه پایانه برکت هم ظرفیت یک هزار دستگاه خودرو را ایجاد کرده است.

    افشانی تصریح کرد: برای ورودی پارکینگ‌ها با ابلاغ مصوبه‌ای از سوی ستاد مرکزی اربعین مبلغی تعیین شده به طوری که به ازای هر 24 ساعت شبانه‌روز 5 هزار تومان از راننده‌ها دریافت می‌شود.

    وی توضیح داد: امسال در مواکب و پارکینگ‌ها تامین آب، برق و فاضلاب ایجاد شده است و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

    مسئول کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه برای انتقال آب به مناطق مرزی لوله‌کشی نیز انجام شده است، گفت: برای انتقال آب به چزابه 27 کیلومتر  از سرخط اصلی و 15 کیلومتر از خط فرعی و در مجموع 42 کیلومتر لوله‌کشی شده است.

    افشانی افزود: برای مرز مهران نیز دو چاه آب حفر شده و 12 کیلومتر خط انتقال لوله‌کشی ایجاد شده است.

    وی ادامه داد: 15 کیلومتر خط انتقال آب در مرز خسروی و 5 کیلومتر در مرز مهران نیز یکی دیگر از برنامه‌های مهم اجرایی بوده است.

    مسئول کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه 4 دستگاه بسته‌بندی آب در شهرهای مهران، نجف، کربلا و شلمچه ایجاد شده است، گفت: این دستگاهها در طول شبانه‌روز 400 هزار لیوان آب را بسته‌بندی می‌کند که این کار مهم نیز برای تسهیل زائران انجام شده است.

    وی افزود: حدود 2 هزار و 330 دستگاه اتوبوس نیز برای تردد زائران اربعین تامین شده که از این میزان 840 دستگاه در مرز مهران، 270 دستگاه در مرز خسروی، 100 دستگاه در مرز چزابه، 120 دستگاه در مرز شلمچه و یک هزار دستگاه در داخل عراق تامین شده است.

    مسئول کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: از محل منابع عمومی سازمان شهرداریها 19 میلیارد و 230 میلیون تومان برای تامین زیرساختهای لازم به شهرهای مرزی پرداخت و هزینه  شده است.

    افشانی درباره اینکه با توجه به بسته بودن مرز خسروی وضعیت اتوبوسهای این مسیر چه خواهد شد، گفت:‌ اگر تا دو روز آینده این مرز بازگشایی نشود این وسایل نقلیه به محلهای خود بازمی‌گردند؛ اگر کشور عراق آمادگی لازم را در مرز خسروی داشت این منطقه مرزی یکی از مهمترین مرزهای تردد زائران می‌شد.

    وی درباره بخشی از زیرساختها که هنوز نهایی نشده و باقی مانده است، تصریح کرد: بخشی از زیرساختها را که باقی مانده بدون وقفه بهبود خواهیم بخشید که یکی از مهمترین برنامه‌ها چهار‌خطه کردن  تمامی محورها است و تمامی محورهای مرزی باید چهار خطه شوند.

    مسئول کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: یکی از مشکلات موجود در زیرساختها، چهار‌خطه نبودن مسیرهای منتهی به مرزها است که باید تلاش کنیم تا در صورت تامین اعتبار این مهم انجام گیرد.

    افشانی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار، مسئله چهار خطه کردن مسیرهای مرزی به طور کامل انجام می‌گیرد و پارکینگ‌ها نیز آسفالت خواهد شد که در هر صورت باید این ایرادها و مشکلات رفع شود.

    وی درباره این پرسش که مسیرهای منتهی به مناطق مرزی در روزهای گذشته با تصادفات زیادی مواجه بوده و آیا دلیل این حوادث به  زیرساختهای جاده‌ای مربوط می‌شود، گفت: قاعدتاً هر کجایی که جاده و خودرو باشد تصادف نیز صورت می‌گیرد؛ تردد خودروها سنگین گزارش شده اما میزان تصادفات به نسبت کمتر است و امیدواریم چنین حوادث نیز ایجاد نشود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو