فونیکسریمکسبهتام

در صورت بهره‌برداری

مترو هشتگرد ۳۵ درصد از بار ترافیک را می‌گیرد

عصر خودرو- اگر مترو هشتگرد به بهره‌برداری برسد اقبال برای ۱۰ هزار و احد فاقد متقاضی مسکن مهر هشتگرد بالا می‌رود و ۳۵ درصد از بار ترافیک آزادراه تهران ـ کرج ـ قزوین کاسته خواهد شد.

مترو هشتگرد ۳۵ درصد از بار ترافیک را می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شهر جدید هشتگرد در مسیر پرترددترین شریان اصلی کشور  قرار دارد و از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به یک شهر مهم برخوردار است اما با توجه به مشکلات ترافیکی و آماده نشدن خط ریلی هنوز آن‌چنان که باید مورد اقبال مردم قرار نگرفته است. به همین دلیل از مجموع 48 هزار واحد مسکن مهر این شهر 10 هزار واحد فاقد متقاضی است.

    مترو هشتگرد روزهای پایانی را طی می‌کند و اگر تنها 60 میلیارد تومان کمک دولتی دریافت کند مابقی رقم برای تکمیل آن که حدود 90 میلیارد تومان است توسط پیمانکار تامین خواهد شد. این موضوع از آن جهت اهمیت بیشتری دارد که بودجه مترو پردیس به تکمیل مترو هشتگرد گره خورده است.

    البته هم‌اکنون خط ریلی هشتگرد 94 درصد و ایستگاه آن که گفته می‌شود بزرگ‌ترین ایستگاه مترو کشور است دارای حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی است. با این حال وجود معارضین شهری در مسیر مترو موجب طولانی شدن اجرای پروژه شده است. هم‌اکنون در پل حصارک که 115 متر از مسیر را شامل می‌شود به دلیل تقاطع با پروژه شهرداری کار به کندی پیش می‌رود و با رفع معارض، مترو به کار خود ادامه خواهد داد. درخصوص تامین اعتبار نیز عنوان شده گزارش مبسوطی تهیه و برای تامین بودجه به ریاست جمهوری ارسال خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص تمایز شهر جدید هشتگرد نسبت به سایر شهرهای جدید می‌گوید: با اطلاع دقیقی که از شهرهای جدید داریم ویژگی‌های طبیعی هشتگرد منحصر به فرد است اما مغفول مانده است.

    حبیب الله طاهرخانی بیان می‌کند: دومین ویژگی شهر جدید هشتگرد قرارگیری در مسیر پرترددترین شریان اصلی کشور است. این حجم از تردد را در محور دیگری نداریم که برنامه ریزی جهت استفاده از این پتانسیل بسیار مهم است. اگر به این سمت حرکت کنیم شهرجدید هشتگرد متفاوت‌تری را خواهیم داشت.

    استاندار البرز هم در رابطه با تکمیل خط مترو گلشهرـ هشتگرد اظهار می‌کند: مشکلی برای تکمیل این طرح وجود ندارد و چون از پروژه های مهم برای استان است و 35 درصد بار ترافیکی اتوبان را کاهش می دهد از اهمیت بالایی برخوردار است.  ضمن اینکه آلودگی هوا و بار ترافیک سنگین پل حصارک و سایر محورها را نیز تعدیل می کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو