فونیکسریمکسبهتام

تعریض سواره‌رو زیر پل صدر

تمهیداتی برای کاستن از بار ترافیکی اتوبان شمال تهران

عصر خودرو- سواره‌رو زیر پل شهید صدر تعریض شد تا بخشی از گره ترافیکی اتوبان اصلی شمال تهران باز شود.

تمهیداتی برای کاستن از بار ترافیکی اتوبان شمال تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، مشکل ترافیک یک مشکل عمومی در کل پایتخت است که در محلات شمالی تهران، این مشکل از سایر مناطق بیشتر به چشم می خورد.

    برای کاهش مشکل راهبندان و تسهیل تردد در اتوبان دوطبقه شهید صدر، شهرداری تهران زیرگذر برخی مناطق را تعریض کرده است تا عبور و مرور خودروها راحتتر انجام پذیرد.
    در این رابطه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 شهرداری تهران، از تعریض برخی معابر بزرگراهی خبر داد.
    علیرضا اسفراینی نژاد در این باره گفت: زیرگذر کامرانیه یکی از نقاط حساس منطقه بود که دسترسی شهروندان به محله کامرانیه و منطقه یک را تامین می کرد که عرض کم این زیرگذر باعث ایحاد زمان تاخیر و تخلیه نامناناسب بار ترافیکی و پس زدگی بار ترافیک به بزرگراه صدر می شد .
    اسفراینی نژاد گفت: پس از مطالعات کارشناسی و با تعریض سواره رو در زیر پل تعداد خطوط عبوری به سه خط افزایش یافت که این اقدام منجر به روان سازی ترافیک و افزایش سرعت تخلیه خودروها از بزرگراه صدر و شبکه ی معابر منطقه سه به منطقه یک ، محله ی کامرانیه و خیابان شهید جوزی می شود.
    او همچنین از اجرای عملیات خط کشی معابر با جدیدترین دستگاه خط کشی برای نخستین بار خبر داد.
    این مدیر شهری اعلام کرد: برای اولین بار، عملیات خط کشی معابر با جدیدترین دستگاه خط کشی محوری دو جزیی "هاف من " در زیر گذر کامرانیه اجرا شد.
    او با بیان اینکه در این دستگاه به جای رنگ سرد از رنگ محوری دو جزیی استفاده می شود توضیح داد: هدف از خط کشی معابر، منظم کردن حرکت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به شهروندان و همچنین راهنمایی صحیح آنها است ضمن اینکه خط کشی معابر می تواند به تنهایی جهت راهنمایی به کار برده شود اما برای اثربخشی بیشتر با علائم و چراغ های راهنمایی مورد استفاده قرار می گیرد.
    اسفراینی نژاد با بیان اینکه آلودگی و شرایط جوی آب و هوایی از علت عدم ماندگاری طولانی مدت رنگ در معابر هستند گفت: شهرداری منطقه 3 برای خط کشی معابر اصلی و پر تردد، سرعتکاه و خطوط عابر پیاده با هماهنگی و حضور پلیس راهور جهت ایجاد محدودیت های ترافیکی اقدام می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط