فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن قطعه سازان:

آمادگی همکاری با قطعه سازان معتبر جهانی را داریم

عصر خودرو- دبیر انجمن قطعه سازان کشور گفت: ‌اولین تجربه همکاری قطعه سازان با شرکای جهانی در شرکت ایکاپ بوده که با ارزیابی دقیق ۲۰۰ واحد قطعه سازی از سوی پژو، در نهایت ۱۰۰ قطعه ساز در کنار ایکاپ همکاری های خود را با قطعه سازان جهانی آغاز کرده اند.

آمادگی همکاری با قطعه سازان معتبر جهانی را داریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس،‌ رضا رضایی که در نخستین نشست سازندگان پلتفرم جدید ایران خودرو سخنرانی می کرد، با اعلام آماده بودن قالب ها برای ساخت قطعات و مجموعه های محصولات ایکاپ اظهار کرد: قطعه سازان آمادگی دارند تا میزان داخلی سازی  قطعات در خودروهای 2008، 208 و 301 را به 70 درصد برسانند.

    وی با بیان این که مدیریت هوشمند در ایران خودرو باعث شد کشور در شرایط سخت اقتصادی تحولات عظیمی را در صنعت خودرو و قطعه سازی تجربه کند، افزود: درحال حاضر 1200 قطعه ساز به تولید قطعات مورد نیاز خودروسازان مشغول هستند که از این تعداد 550 واحد عضو انجمن و دارای برند و شناسنامه هستند.

    رضایی افزود: صنعت قطعه سازی و انجمن قطعه سازان در اوایل دهه90 براساس استراتژی توسعه صنعت و با حمایت خودروسازان و دولت شکل گرفت و با حمایت های خودروسازاان مراحل رشد خود را پشت سر گذاشت.

    وی با اشاره به ظرفیت فعلی قطعه سازان گفت: هم اکنون بیش از 270 هزار نیرو در قطعه سازی کشور مشغول به کار است و میزان دارایی ثابت قطعه سازان با گردش مالی 5 میلیارد دلار، 4 میلیارد دلار برآورد می شود.

    رئیس انجمن قطعه سازان کشور ضمن اشاره به تصمیم درست و به جا در استفاده از توان قطعه سازان داخلی در مشارکت های بین المللی در تولید خودرو گفت: قطعه سازان بزرگ و توانمند داخلی آمادگی دارند تا با ایجاد شرکت های جوینت ونچر و یا شکل های دیگری از همکاری،‌ با قطعه سازان بزرگ جهانی مشارکت کنند و موجب فن آوری در این بخش شوند.

    رضایی با اشاره به اهداف سند چشم انداز 1404 صنعت قعطه سازی، هدف این صنعت را تولید 31 میلیارد دلار قطعه دانست و گفت: این امر با رعایت الزامات کیفیت محقق خواهد شد.

    وی در پایان گفت: انجمن قطعه سازان با ارتقای توان مهندسی و نوآوری در قطعه سازی و مهارت نیروی کار در کنار امکانات بالقوه در کشور آمادگی فراهم کردن بستر همکاری قطعه سازان با شرکای خارحی را دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو