فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راه غرب استان تهران:

۲۳ درصد تصادفات غرب تهران مربوط به موتور سواران است

عصر خودرو- رییس پلیس راه غرب استان تهران در مراسم «موتور سواران قانون مند» بخش فشافویه گفت: موتورسواران بیش از ۲۳ درصد تصادفات غرب استان تهران را تشکیل می دهند و این رقم بسیار بالا است.

۲۳ درصد تصادفات غرب تهران مربوط به موتور سواران است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  سرهنگ حامد محمودی در مراسم «موتور سواران قانون مند» ، که در بخش «فشافویه» شهرستان ری برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بخش عمده ای از حوادث رانندگی در حوزه موتور سواران است.
    وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حوادث جاده ای، گفت: باید همه دستگاه های ذی ربط در جهت کاهش تصادفات تلاش کنند، امنیت یکی از مهم ترین مولفه های پیشرفت و توسعه است و امنیت در رفت و آمد یکی از مهم ترین وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی است.

    رییس پلیس راه غرب استان تهران افزود: در حوزه استحفاظی غرب استان تهران1300کیلومتر راه تحت کنترل بنده و همکارانم قرار دارد و از این میزان نزدیک 120 کیلومتر آن، حوزه آزاد راهی است و آزاد راه تهران-قم از مهم ترین حوزه پلیس راهی محسوب می شود، 390 کیلومتر از راه های غرب استان تهران در حوزه حسن آباد است.

    وی ادامه داد: روزانه 605 هزار تردد در حوزه استحفاظی غرب استان تهران صورت می پذیرد، که 98 هزار تردد در آزادراه تهران- قم و 102 هزار تردد در آزادراه تهران-ساوه صورت می گیرد، موتور سواران روزانه 330 دستگاه در آزادراه تهران-قم، 448 دستگاه در آزادراه تهران- ساوه و 7000 دستگاه تردد روزانه در حوزه حسن آباد داریم.

    رییس پلیس راه غرب استان تهران سپس به آمار تصادفات غرب این استان در سال 95 اشاره کرد و گفت: در سال 95 حدود 8 درصد کاهش تصادفات فوتی و 17 درصد کاهش تصادفات را داشتیم، در 6 ماه نخست سال 96 نیز کاهش تصادفات را شاهد بودیم، آنالیز تصادفات در غرب استان تهران نشان می دهد، که موتورسواران بیش از 23 درصد تصادفات غرب این استان را تشکیل می دهند و این رقم بسیار بالا است.

    بیشترین تصادفات موتور سیکلت ها روز پنج شنبه رخ می دهد

    محمودی اضافه کرد: موتورسیکلت رتبه دوم تصادفات غرب استان تهران را به خود اختصاص داده است، بیشترین نوع تصادفات با موتور سیکلت در غرب تهران، تصادف خودرو با موتور بوده است، که 88 درصد تصادفات این وسیله نقلیه را تشکیل می دهد، که عدم رعایت حق تقدم و حضور ناگهانی موتور سواران در جاده اصلی نقش مهمی در این تصادفات دارد و ساعت 14 الی 16 و 18 الی 20، که ساعات تعویض شیفت و پایان کار است، بیشترین تصادفات موتور سیکلت رخ می دهد.

    وی با بیان این که روزهای پنج شنبه که تعطیلات و تردد را شاهد هستیم، بیشترین تصادفات موتور سیکلت در هفته را شاهد هستیم، گفت: بازه سنی 30 الی 35 سال، بیشترین تصادفات فوتی با موتور سیکلت را شاهد بودیم.

    رییس پلیس راه غرب استان تهران افزود: در حوزه غرب استان تهران، شامل 6 شهرستان، از سال 89 تا سال 95، تعداد 6200 نفر در تصادفات مجروح و 1146 نفر فوتی داشتیم، که البته این آمار هر ساله با کاهش مواجه بوده است.

    محمودی با بیان این که ورود موتور سیکلت به آزادراه غیر قانونی است، گفت: موتور سواران اگر همه قوانین را نیز رعایت کنندف در صورت تصادف در آزادراه ها مقصر هستند و نباید وارد آزادراه شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط