فونیکسریمکسبهتام

صرفه‌جویی چند ده میلیون دلاری با ساخت دوربین‌های جاده‌ای در داخل

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت مجری قرارداد تجهیز جاده‌های کشور به سامانه ثبت تخلفات رانندگی معتقد است با ساخت دوربین‌های نظارتی در داخل صرفه‌جویی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون دلاری در ایران انجام شده و نیاز کشور به واردات آنها پایان یافته است.

صرفه‌جویی چند ده میلیون دلاری با ساخت دوربین‌های جاده‌ای در داخل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، امیرمسعود عطایی با بیان این مطلب اظهار کرد: تاکنون بیش از 1200 دوربین هوشمند در جاده‌های ایران نصب شده و آغاز به کار کرده‌اند که این موضوع می‌تواند در افزایش ایمنی جاده‌های کشور و سطح تخلفات رانندگی تاثیر جدی از خود بر جای بگذارد.

    به گفته وی، شرکت مبین ایران که تحت نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام کار می‌کند مسئولیت نصب 2000 دوربین در حدود 35000 کیلومتر از جاده‌های کشور را بر عهده گرفته که در مرحله نخست وظیفه ثبت تخلفات مربوط به افزایش سرعت غیرمجاز را دارد و در دیگر مراحل‌ امکان ثبت تخلفات دیگر را نیز خواهد داشت.

    مدیرعامل شرکت مجری طرح معتقد است با توجه به اینکه در سال ابتدایی نصب این دوربین‌ها در جاده‌های ایران بیش از 4 میلیون تخلف در کشور ثبت شده، امکان آن وجود دارد در آمارهایی که مربوط به پایان شهریورماه سال 1396 می‌شود، این رقم از شش میلیون تخلف نیز عبور کند.

    عطایی با بیان اینکه پیگیری ساخت این دوربین‌ها به هیچ عنوان نگاهی منفعت‌طلبانه را پشت خود نداشته است، تاکید کرد: با ساخت داخلی این دوربین‌ها می‌توان انتظار داشت حدود 100 میلیون دلار صرفه‌جویی شود و از نظر تاثیرگذاری در شاخص اشتغال نیز می‌توان انتظار داشت تا 2000 نفر به شکلی مستقیم و غیرمستقیم در این پروژه‌ها فعال شوند. در شرایطی که در طول یک فرآیند 10 ساله تا پایان سال 1394 تنها 400 دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها نصب شده بود، از این سال تا امروز رقم دوربین‌های فعال در راه‌های ایران از 1200 دوربین بالاتر رفته است.

    وی با بیان اینکه امکان آن وجود دارد که دوربین‌های هوشمند ساخته شده در راه‌های درون شهری نیز مورد استفاده قرار بگیرد، اظهار کرد: پنج استان اردبیل، گلستان، گیلان، مازندران و خراسان شمالی امکان عقد قرارداد در این زمینه را فراهم کرده‌اند و در صورتی که مقدمات لازم فراهم شود، می‌توان انتظار داشت که این دوربین‌ها در راه‌های درون‌شهری نیز کار خود را به طور رسمی آغاز کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو