فونیکسریمکسبهتام

فرمانده انتظامی شرق استان تهران:

بارش روزهای گذشته سبب وقوع ۳۰ تصادف در محورهای هراز و فیروزکوه شد

عصر خودرو- فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: بارش روزهای گذشته سبب وقوع ۳۰ تصادف در محورهای هراز و فیروزکوه شد.

بارش روزهای گذشته سبب وقوع ۳۰ تصادف در محورهای هراز و فیروزکوه شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار عبدالرضا ناظری، پیش از ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی شرق استان تهران، طی سخنانی با اشاره به کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران، گفت: این کاهش تصادفات علی رغم افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران رخ می دهد.

    وی اضافه کرد: در برخی از ماه ها بیش از 20 میلیون و در سال 100 میلیون تردد خودرو در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران ثبت می شود، برای کاهش تلفات رانندگی و آسیب های مربوط به آن باید همه پای کار بیایند، یکی از اقدامات بسیار مهم، در حوزه فرهنگ سازی و آموزش و پرورش است.

    فرمانده انتظامی شرق استان تهران سپس اضافه شدن 7 آموزشگاه رانندگی در شرق استان تهران در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و افزود: یکی از این آموزشگاه ها مرکز اعطاء گواهینامه پایه یکم است، که بیش از یک میلیارد برای راه اندازی این آموزشگاه هزینه شده است.

    وی با تاکید بر اهمیت امنیت برای رشد و شکوفایی اقتصاد،فرهنگ و سرمایه گذاری اظهار داشت: باید زیر ساخت های فرهنگی استحکام داشته باشد، تا امنیت در جامعه برقرار شود، سازمان های مسئول در حوزه فرهنگ سازی باید ابتدا زیر ساخت های فرهنگی را فراهم کنند، تا پلیس ماموریت خود در حوزه نظم ترافیکی جامعه را به درستی انجام دهد.

    ناظری با بیان این که فرهنگ سازی باید از مداری ابتدایی و مهد کودک ها انجام شود، افزود: فرهنگ سازی ترافیکی را با همکاری آموزش و پرورش در شرق تهران آغاز کردیم.

    فرمانده انتظامی شرق استان تهران از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در شرق استان تهران، انتقاد کرد و گفت: البته آزادراه قزوین به چرمشهر و پردیس به پاکدشت، در دستور کار است، اما روند اجرا کند است و تهران فقر محورهای مواصلاتی را تحمل می کند و در بسیاری از تصادفات سازمان متولی اصلاح نقاط حادثه ساز مقصر است، جایی نیاز به روشنایی و یا کنار گذر، تقاطع غیر هم سطح، تابلو، خط کشی، پل عابر پیاده و یا تعریض وجود دارد، اما سازمان متولی در صورت کوتاهی مقصر حادثه شده و قانون با آن سازمان برخورد می کند.

    وی با بیان این که در بارندگی روزهای گذشته بیش از 30 مورد تصادف خسارتی و جرحی و یک فوتی را در محورهای هراز و فیروزکوه شاهد بودیم، گفت: در بسیاری از کشورها، جاده ها طوری ساخته می شود، که به محض بارش برف و برودت هوا، آسفالت گرم شده و یخ زدگی مشاهده نمی شود، اما محورهای ما یخ می زنند و در تصادفات جان عزیزان ما گرفته می شود.

    ناظری جدیت و جرائم تخلفات رانندگی در بسیاری از کشورها را بازدارنده خواند و تاکید کرد: بسیاری از کشورها بر روی ایمنی جاده ها و خودروها سرمایه گذاری می کنند و به محض وقوع حادثه علت آن به سرعت تشخیص داده می شود.

    وی به پیشرفت های رانندگی در کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: صنعت در برخی کشورها به کمک حمل و نقل ایمن آماده و بسیاری از مشکلات را حل کرده است و این همان فرمایش مقام معظم رهبری برای ورود صنعت به حوزه تصادفات رانندگی در کنار پلیس است.

    فرمانده انتظامی شرق استان تهران با تاکید بر نقش مردم در حوزه ترافیک، اضافه کرد: نقش مدیران آموزشی و مدیران حمل و نقل بسیار اهمیت است و پلیس در بحث فرهنگ سازی با همکاری رسانه ها به خصوص رسانه ملی موفق بوده است و در شرق استان تهران، در سال گذشته در بیش از 22 درصد کاهش تلفات رانندگی را داشته ایم و این امر به دلیل همکاری شما و مردمی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو