فونیکسریمکسبهتام

ممنوعیت فروش خودروهای گازوئیلی و بنزینی در بریتانیا

عصر خودرو- دولت بریتانیا از سال ۲۰۴۰ میلادی فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی را در این کشور ممنوع می کند.

ممنوعیت فروش خودروهای گازوئیلی و بنزینی در بریتانیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از جام جم آنلاین، دولت بریتانیا از سال 2040 میلادی فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی را در این کشور ممنوع می کند.

    این تصمیم دولت محافظه کار بریتانیا که توسط مایکل گوو، وزیر محیط زیست این کشور اعلام شد، در چارچوب طرح مبارزه با آلودگی هوا به اجرا گذاشته خواهد شد. براساس این طرح پس از ممنوعیت فروش خودروهای بنزین سوز و گازوئیل سوز، عبور و مرور آنها نیز از سال 2050 به طور کامل ممنوع خواهد شد.

    دولت فرانسه نیز اوایل ماه جاری از قصد خود برای ممنوعیت فروش خودورهای گازوئیلی و بنزینی تا سال 2040 خبر داده بود. شهرهای اشتوتگارت و مونیخ در آلمان نیز در حال بررسی ممنوعیت برخی خودروهای گازوئیلی هستند.

    بریتانیا، فرانسه و آلمان از جمله کشورهایی بودند که کمیسیون اروپا اوایل سال جاری نسبت به کیفیت هوای آنها هشدار داده بود. بنا به آمار رسمی آلودگی هوا در بریتانیا سالانه 40 هزار قربانی می گیرد و منجر به شیوع بیماری های تنفسی به ویژه در میان کودکان می شود.

    دولت بریتانیا رقمی معادل سه میلیارد و 400 میلیون یورو به طرح بهبود کیفیت هوا اختصاص داده است. از این رقم 255 میلیون یورو به شهرداری ها اختصاص می یابد تا آلودگی خودروها (به ویژه وسایل نقلیه گازوئیل سوز) را محدود نمایند.

    حزب محافظه کار بریتانیا در جریان کارزار انتخاباتی اخیر این کشور وعده داده بود که «تقریبا تمام خودروها و واگن های باری» این کشور از سال 2050 میلادی به وسایل نقلیه پاک (بدون نشر آلودگی) تبدیل شوند.

    در حالی که کشورهای بزرگ اروپایی برای حذف کامل خودروهای گازوئیلی و بنزینی آماده می شوند، دولت هند با استفاده از خودروهای بدون سرنشین در این کشور مخالفت کرده است. نیتین گادکاری، وزیر راه هند اعلام کرده است که به دلیل آمار بالای بیکاری در این کشور نمی توان اجازه داد که فن آوری نوین جایگزین مشاغل افراد شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو