فونیکسریمکسبهتام

بومی سازی قطعات خودرو با تفاهم نامه پژوهشگاه پلیمر و انجمن پلاستیک فرانسه

عصر خودرو- پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با امضای تفاهم نامه ای با اتحادیه ملی پلاستیک فرانسه، زمینه انتقال دانش فنی استاندارد قطعات خودرو را فراهم آورد.

بومی سازی قطعات خودرو با تفاهم نامه پژوهشگاه پلیمر و انجمن پلاستیک فرانسه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، نمایشگاه بین المللی ایران پلاست روز سه شنبه میزبان رییس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و رییس اتحادیه ملی کارگری پلاستیک فرانسه برای امضای یادداشت تفاهم (MOU) بود.

    در این مراسم مهدی نکومنش و دونی ویان یادداشت تفاهمی را امضا کردند. به گفته نکومنش این یادداشت تفاهم شامل موارد مختلفی از جمله انتقال دانش فنی ساخت استاندارد قطعات خودرو به قطعه سازان داخلی است تا از این پس کارخانه های فرانسوی پژو و سیتروئن قطعات داخلی خودروها را با تامین استاندارد موردنظر از قطعه سازان داخلی تامین کنند.
    وی به خبرنگار ایرنا در این مورد گفت: این تفاهم نامه به معنای همکاری پژوهشگاه با اتحادیه ملی کارگری پلاستیک فرانسه در زمینه صنایع خودرویی است.
    نکومنش ادامه داد: البته امروز تفاهم نامه کلی را امضا کردیم و برای انتقال دانش فنی در هر زمینه نیاز به امضای قراردادهای موردی است تا با نهایی شدن قراردادهای خودروسازی ایران با شرکت های فرانسوی‌ این قراردادها نیز‌ تدوین و امضا شود؛ البته این تفاهم نامه کلید اصلی همکاری های بیشتر بود.
    وی ‌در مورد دیگر مفاد تفاهم نامه نیز گفت: انجمن های علمی فرانسه با صنایع ارتباط قوی دارند، از این‌ رو؛ اعزام مدیران کنترل کیفی صنایع و دانشجویان پژوهشگاه و دانشجویان مرتبط دیگر مراکز برای دوره های کوتاه مدت آموزش فنی در صنایع و کارخانجات فرانسه از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
    دونی ویان نیز در این مراسم به خبرنگاران گفت: اتحادیه ملی کارگری پلاستیک و کائوچوی فرانسه شامل شرکت های فعال در این زمینه است و به این شرکت ها از نظر حقوقی و دانش فنی کمک می کند.
    وی در زمینه این تفاهم‌نامه نیز توضیح داد: همانطور که بعد از برداشته شدن تحریم ها بازار ایران به روی اروپا باز شد و شرکت های اروپایی به ویژه فرانسوی مانند ‌توتال، رنو و سیتروئن به دلیل منابع غنی طبیعی ایران علاقمند به همکاری با این کشور شدند، اتحادیه ملی کارگری پلاستیک و کائوچوی فرانسه نیز در این راستا با پژوهشگاه پتروشیمی همکاری می کند.
    ویان ادامه داد: در راستای این همکاری ها، بحث تبادل دانش فنی را برای دانشجویان و صنعتگران ایرانی مدنظر داریم.
    رییس اتحادیه ملی کارگری پلاستیک فرانسه تاکید کرد: صنعت کامپاند و کامپوزیت به عنوان مشتقات صنعت پلاستیک و کائوچو امروزه به دلیل سبک بودن و قابلیت بازیافت مطرح و به زیرمجموعه ای از صنایع بعدی در آینده نزدیک تبدیل شده اند؛ اکنون نیز از این فناوری ها در صنایع خودرو و هواپیماسازی استفاده می شود و تبادل دانش در این زمینه هدف اصلی امضای تفاهم نامه است.
    وی همچنین با اظهار تعجب از پیچیدگی محصولات ارائه شده در نمایشگاه ایران پلاست نیز گفت: دیدن غرفه های نمایشگاه واقعا لذت بخش بود.
    یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با هدف فراهم کردن زمینه ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور این بخش از صنعت کشور در بازارهای جهانی از دوم تا پنجم مهرماه در نمایشگاه های بین المللی برپا است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو