فونیکسریمکسبهتام

توسعه مترو تنها راه کنترل ترافیک کلانشهرها

ضرورت تامین درآمدهای پایدار برای مترو تهران

عصر خودرو- سید محسن علیزاده طباطبایی برنامه ریزی و پشتیبانی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اظهار کرد: علی‌رغم اینکه مترو تهران از لحاظ شاخص‌های مهمی چون تعداد سفر در سال، طول خط و تعداد ایستگاه در زمره ۲۰ مترو برتر دنیا قرار دارد، اما از نقطه نظر درآمد و تأمین منابع درآمدی در بین ۱۵۶ قطار شهری جهان در رتبه آخر ایستاده است.

ضرورت تامین درآمدهای پایدار برای مترو تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، وی با تاکید بر ضرورت تأمین درآمدهای پایدار برای مترو تهران گفت: منابع مالی مترو تهران شامل دو بخش بلیتی و غیر بلیتی است که بخش غیر بلیتی آن شامل کمک‌های شهرداری، دولت و درآمد حاصل از فضاها و ایستگاه‌ها است.
    افزایش 37 درصدی حرکت قطارهای تندرو در خط 5 مترو تهران

    محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران وحومه تصریح کرد: در برنامه جدید تعداد حرکت قطارهای تندرو به 70 مرتبه افزایش پیدا کرده است و مسافران می‌توانند با فاصله گذر هر 30 دقیقه یک بار از این قطارها استفاده کنند و در خط 5 مترو تهران افزایش 37 درصدی حرکت قطارهای تندرو را شاهد هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه این تغییرات با پشتوانه کار مهندسی، آماربرداری و سنجش نیاز مسافر صورت گرفته است، افزود: اعزام قطارهای تندرو در ساعات غیر پیک نیز هر نیم ساعت یک بار است و این مورد باعث می‌شود که زمان انتظار مسافران ایستگاه‌های بین راهی از 20 دقیقه به حداکثر 30 دقیقه افزایش یابد.
    تهران تا پایان سال 96 رتبه نهم در جهان را کسب می‌کند

    محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه ثبت کنسرسیوم تشکیل شده از سوی دولت به عنوان منبع تامین کننده یکپارچه سازی سیستم مترو در کل کشور است، اظهار داشت: مترو تهران تا پایان سال 96 جایگاه نهم جهان را از لحاظ طول خط به خود اختصاص می دهد که این روند رو به گسترش نه تنها در مترو تهران، بلکه در مترو دیگر کلانشهرهای کشور بازار بزرگ و مطمئنی را برای تولیدکنندگان داخلی به وجود آورده است.
    توسعه مترو تنها راه کنترل ترافیک کلانشهرها

    محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گسترش حمل و نقل ریلی را لازمه توسعه پایدار دانست و افزود: یک رام قطار مترو می تواند یک هزار و 125 برابر یک خودرو شخصی جابجایی مسافر انجام دهد که این آمار نشان می دهد تنها راه حل کنترل ترافیک کلانشهرها توسعه مترو است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو