فونیکسریمکسبهتام

هیوندای از توقف مجدد تولید در یکی از کارخانه هایش در چین خبر داد

عصر خودرو- هیوندای موتور اعلام کرد که اختلال در تامین قطعه مجددا باعث توقف تولید در یکی از چهار کارخانه این شرکت در چین شده است.

هیوندای از توقف مجدد تولید در یکی از کارخانه هایش در چین خبر داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از رویترز، روابط متشنج شرکت سرمایه گذاری مشترک هیوندای-بایک موتور با قطعه سازان به یک دردسر تازه برای خودروساز کره ای در چین تبدیل شده است. این شرکت به دلیل تنش های دیپلماتیک کره و چین با کاهش فروش مواجه شده است.

    شرکت سرمایه گذاری مشترک هیوندای-بایک تولید خود را در چهار کارخانه در چین پس از یک هفته وقفه، از 30 اوت از سر گرفته بود. در آن زمان یک قطعه ساز فرانسوی عرضه پمپ بنزین به این شرکت را به دلیل عدم پرداخت پول از سوی این شرکت متوقف کرد.

    این بار یک شرکت دیگر با عرضه قطعات سیستم دریچه هوا به دلیل عدم دریافت مطالباتش مخالفت کرده است.

    گزارشها حاکی از اینست که شرکت "هیوندای پکن" که شرکت سرمایه گذاری مشترک هیوندای با بایک موتور چین است، نتوانسته پول قطعه سازان را به دلیل کاهش فروش ناشی از مناقشه دیپلماتیک بین دو کشور بدهد و این امر به اختلال در تامین قطعه منجر شده است.

    کره جنوبی سال گذشته با استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکا برای مقابله با تهدیدات کره شمالی موافقت کرد و این امر خشم و ناراحتی چین را به دنبال داشته است.

    فروش هیوندای از کارخانه های حاضر در چین با 64 درصد کاهش به 105 هزار دستگاه خودرو در فاصله ماههای آوریل تا ژوئن رسیده است.

    یک مقام انجمن قطعه سازان خودرویی کره جنوبی گفت: قطعه سازانهیوندای معمولا پول خود را دو ماه پس از ارسال محموله دریافت میکردند اما برخی از آنها شش ماه است که پولی نگرفته اند.

    شرکت خودروسازی هیوندای روز گذشته رئیس واحد خود در چین را تغییر داد.

    گزارشها حاکی از اینست که هیوندا در تلاش برای پس گرفتن جایگاه خود در بزرگترین بازار خودرو جهان در بحبوحه مناقشه دیپلماتیک بین پکن و سئول، رئیس فعالیت های خود در چین را تغییر داده است. رئیس جدید هیوندای درچین اصلیت چینی دارد و در ورود هیوندای به بازار چین بسیار موثر بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو