فونیکسریمکسبهتام

کاهش ۲۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده های استان اردبیل

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان اردبیل از کاهش ۲۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده های استان در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.

کاهش ۲۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده های استان اردبیل
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ سیدحجت فتاحی روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: در پنج ماهه پارسال در محورهای مواصلاتی استان اردبیل 61 فقره تصادف با 74 متوفی اتفاق افتاده بود که این رقم امسال به 52 فقره تصادف با 59 متوفی رسیده است که کاهش 20 درصدی را نشان می دهد.
    وی با اشاره به اینکه 21 درصد این کشته شدگان زن و 79 درصد آنها مرد بودند، افزود: 37.9 درصد فوتی ها رانندگان، 36.2 درصد سرنشینان وسائل نقلیه، 8.6 عابران پیاده و 17.2 راکبان موتور سوار و یا سرنشینان آن می باشد.
    وی با بیان اینکه روز سه شنبه پر حادثه ترین روز تصادفات در بازه زمانی ساعت 12 ظهر الی 16 بعد از ظهر بوده و روز یکشنبه کم حادثه ترین روز تصادفات در استان ثبت شده است، اظهار کرد: 57 درصد تصادفات در جاده های اصلی استان، 29 درصد در جاده های فرعی، 10 درصد در بزرگراهها و 3 درصد در راههای روستایی اتفاق افتاده است.
    فتاحی بیان کرد: در پنج ماهه نخست امسال 33 نفر در سرصحنه تصادف و 25 نفر در مسیر بیمارستان کشته شده اند که انتظار می رود بیمارستانها در ارائه خدمات پزشکی به مصدومین تلاش بیشتری کنند.
    وی گفت: علت 38 درصد از تصادفات واژگونی خودرو بوده و خستگی وخواب آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه عمده علت تصادفات گزارش شده است.
    رئیس پلیس راه استان اردبیل با اشاره به اینکه چندین سال است آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای استان سیر نزولی دارد، افزود: این در حالی است که هر سال تعداد وسایل نقلیه و تردد در جاده های استان افزایش داشته و استان در تردد مسافران از راه دریایی و راه آهن برخوردار نیست.
    وی ادامه داد: 95 درصد ترددها در محورهای مواصلاتی استان اتفاق می افتد و سهم بخش هوایی در این مورد فقط پنج درصد می باشد.
    فتاحی اظهار کرد: امسال برای 18 هزارو 604 فقره سبقت غیر مجاز، 2 هزارو 647 راکب موتور سوار به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی و 74 هزارو 458 فقره سرعت غیر مجاز در محورهای مواصلاتی استان اعمال قانون شد و 2 هزارو 32 خودرو و موتور سیکلت بعلت تخلفات رانندگی توقیف شد.
    وی از شناسایی 25 نقطه حادثه خیز درمحورهای مواصلاتی در سطح استان خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 20 نقطه حادثه خیز در شمال استان و در جاده های شهرستانهای پارس آباد، مشگین شهر، گرمی و بیله سوار واقع است و متاسفانه در شمال استان جاده ها از ایمنی لازم برخوردار نیستند.
    وی اضافه کرد: محورهای مواصلاتی شمال استان با کمبود علائم و سیستم‌های روشنایی مواجه است نیاز است مسئولان مربوطه برای ساماندهی جاده‌های شمال استان اقدامات اساسی انجام دهند.
    وی نبود روشنایی کافی، وجود قوس و پیچهای خطرناک، نبود خط کشی حاشیه راهها، عریض بودن جاده ها و عدم رعایت مقررات رانندگی توسط برخی از رانندگان را از جمله علل بیشتر بودن تلفات جاده ای اردبیل به مغان عنوان کرد.
    فتاحی با اشاره به اینکه حتی کشته شدن یک نفر در تصادفات رانندگی هم زیاد است، گفت: فرهنگ رانندگی در استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته است و برای اینکه شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم باید جاده استاندارد داشته باشیم.
    رئیس پلیس راه استان اردبیل افزود: در پنج ماهه نخست پارسال 35 میلیون و 273 هزار تردد در جاده های استان انجام شده بود که این رقم امسال در این مدت بیش از 43 میلیون و 967 هزار تردد ثبت شده است که افزایش 15 درصدی را نشان می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو