فونیکسریمکسبهتام

مترو پردیس به اجرا نزدیک می‌شود

عصر خودرو- طرح مطالعاتی مترو پردیس در حالی روزهای نهایی خود را سپری می‌کند که هنوز شرط اصلی اجرای این طرح یعنی خروج مترو هشتگرد از ردیف بودجه محقق نشده است.

مترو پردیس به اجرا نزدیک می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، آغاز عملیات اجرایی قطار برقی پردیس از سال 1397 در حالی مطرح می‌شود که تا خارج نشدن متروی هشتگرد از ردیف بودجه مترو پردیس کلنگ نمی‌خورد. با این وجود فاز مطالعاتی این پروژه شامل تعیین اثرات زیست‌محیطی، تهیه تراکم جمعیتی در اطراف پروژه، شناسایی موقعیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی خاک و هوا و شناسایی منابع آب تاثیرپذیر در حال انجام است.

    در روزهای اخیر جلسه واریانت نهایی قطار حومه‌ای پردیس با حضور مرتضی باقری (مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی)، حبیب‌الله طاهرخانی (عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید)، نمایندگان معاونت حمل نقل شهرداری تهران‌، سعید غفوری (مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس)، نماینده استانداری تهران  و سایر بخش‌های ذیربط  در شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد. در این جلسه اتصال قطار برقی شهر جدید پردیس به پایانه شرق مترو تهران و توجه به هماهنگی لازم با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و معاونت حمل نقل وزارت راه و شهرسازی مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

    پیش از این هم مدیرکل حمل و نقل شهرهای جدید به ایسنا گفته بود که شرکت عمران سه طرح مطالعاتی پردیس ـ تهران، صدرا ـ شیراز و سهند ـ تبریز را به عنوان حمل و نقل ریلی دسترسی شهرهای مادر به شهر جدید در دستور کار دارد. مطالعات پردیس تقریبا نهایی شده است. سازمان برنامه عنوان کرده که باید هشتگرد از ردیف خارج شود تا پردیس را جایگزین کنند؛ زیرا ظاهرا محدودیتهایی دارند که تا زمانی که پروژه قبلی از ردیف خارج نشده پروژه جدید ردیف اعتباری نگیرد. تلاش ما این است که در بودجه 1397 پردیس عملیاتی شود.

    محمدرضا توکلی تصریح کرده بود که پروژه مترو هشتگرد 160 میلیارد تومان پول لازم دارد. با پیمانکار هماهنگ کرده ایم که اگر ما 60 میلیارد تومان نقدینگی بدهیم مابقی را پیمانکار تامین کند. تا الان هم 15 میلیارد از این 60 میلیارد تامین شده ولی برنامه این است که اگر سازمان برنامه مابقی مبلغ را در اختیار قرار بدهد تا پایان دی ماه سال جاری نقدینگی به طور کامل انجام شود تا بتوانیم انشاءالله در دهه فجر پروژه را افتتاح کنیم.

    وی با بیان اینکه انشاءالله مترو پردیس سال 1397 از حالت مطالعاتی به اجرایی می‌رسد، گفته بود که مطالعات قطار حومه ای پردیس به سرعت پیش می رود، کریدور مشخص شده، محل اتصال به شهر تهران در نقاطی که اختلاف داشتیم حل شده و باید در بودجه سال 1397 پیش بینی کنیم تا مناقصه را برگزار کنیم. البته منوط به خروج هشتگرد از ردیف است.  اما نباید به خاطر 60 میلیارد تومان پروژه پردیس به سال بعد موکول شود. سال قبل از طریق اسناد خزانه پولی به ما تزریق شد که امیدواریم امسال هم این کار انجام شود که هشتگرد به اتمام برسد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو