فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان:

کاهش ۴۸ درصدی متوفیان تصادفات درون شهری در هرمزگان

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان از کاهش ۴۸ درصدی متوفیان تصادفات درون شهری طی پنج ماهه اول امسال خبر داد.

کاهش ۴۸ درصدی متوفیان تصادفات درون شهری در هرمزگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمدباقرسلیمی بعدازظهر چارشنبه در نشست خبری گفت: طی 5ماهه گذشته تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل48 درصد، در بخش تصادفات جرحی 15 درصد وخسارتی 59 درصد کاهش داشته ایم.

    وی افزود: برابر نرمی که برای کل کشور تعیین شده و جزو برنامه های توسعه ششم نیز قرار گرفته کاهش 10 درصدی تصادفات است که بحمداله در استان هرمزگان این امر محقق شده است.

    این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه برابر آمار پزشک قانونی 93 درصد تلفات موتور سیکلت سواران به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی است، اذعان داشت: ما با دو گروه پرخطر مواجه هستیم که اولین آنها موتورسیکلت سواران هستند که سهم حدود 50 درصدی در تصادفات را به خودشان اختصاص داده اند و ضریب خطر برای موتورسیکلت سواران چندین برابر خودروها است و معمولا بخاطر اینکه فاقد هر گونه حفاظ ایمنی هستند در کوچکترین حادثه ضربه شدیدی می بینند .

    سرهنگ سلیمی اظهار داشت: گروه دومی که پرخطر هستند عابران پیاده هستند که بخشی به کم توجهی عابرین برمی گردد که از هر نقطه ای از معابر طی طریق می کنند که در معرض خطر قرار خواهند گرفت و عدم مدیریت سرعت توسط رانندگان معابر شهری نیز عامل دیگری است که باعث افزایش تصادف با عابران پیاده شده است.

    وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت در معابر شهری تابع عرضه و تقاضا است و زمانی که ظرفیت معابر محدود است و امکان گسترش آن وجود ندارد چاره ای نداریم که تقاضا را مدیریت کنیم و طرح هایی مثل پارک حاشیه ای،ایجاد محدودیت ترافیکی ، ممنوعیت ترافیکی و طرح زوج و فرد برای تنظیم کردن عرضه و تقاضا است.

    این مسئول انتظامی تصریح کرد: یکی از تمهیداتی که بر اساس مصوبه هیئت وزیران و به پیشنهاد پلیس راهنمایی و رانندگی اندیشیده شد این است که تا پایان آذرماه 96 فرصت داده شد که دارندگان وسایل نقلیه که کلیه سوابق تخلفاتی که دارند از پایان اسفند ماه 95 و قبل از آن فرصت دارند که فقط اصل جریمه را پرداخت کنند و سابقه تخلفاتی که دوبرابر شده نیاز به پرداخت مبلغ اضافه نخواهند بود.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی  هرمزگان در پایان خاطر نشان کرد: برابر ماده 2 آیین نامه رانندگی افرادی که نسبت به خرید خودرو اقدام می کنند حداکثر 48 ساعت فرصت دارند که به مراکز تعویض پلاک مراجعه و پلاک خودرو را تعویض کنند و افرادی که آدرس خود را عوض کرده اند موظفند آدرس جدید خود را به پلیس راهور اعلام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط