فونیکسریمکسبهتام

۸۰ درصد رشد قیمت محصولات ایران‌خودرو برای قطعه‌سازان

عصر خودرو : دبیر انجمن قطعه‌سازان از توافق با مدیرعامل ایران خودرو برای اختصاص۸۰ درصد رشد قیمت محصولات این شرکت به تامین‌کنندگان قطعات خبر داد.

۸۰ درصد رشد قیمت محصولات ایران‌خودرو برای قطعه‌سازان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵:۳۳

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا ساسان قربانی، اظهار کرد: کمیته پیگیری مشکلات انجمن قطعه سازان اخیرا جلسه ای با مدیرعامل ایران خودرو جهت طرح و حل مشکلات این صنعت برگزار کرد.
    وی با بیان این که در این جلسه مشکلات مختلف گریبانگیر این صنعت از جمله کمبود نقدینگی، رشد هزینه های تولید، قیمت مواد اولیه، حقوق و دستمزد و دیگر هزینه ها مطرح شد، خاطرنشان کرد: مدیرعامل ایران خودرو پس از استماع مشکلات این صنعت اعلام کرد که در صورت هرگونه افزایش قیمت محصولات این شرکت، 80 درصد آن به تامین کنندگان قطعات منتقل خواهد شد، در صورتی که در گذشته برای انتقال70 درصد افزایش قیمت به قطعه سازان توافق شده بود.
    دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، ادامه داد: همچنین مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد با تمهیدات اندیشیده شده روند پرداخت مطالبات قطعه سازان بهبود یافته و در اولین گام ظرف هفته آینده سه درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداختی قطعه سازان به آ نها عودت خواهد شد.
    وی تصریح کرد: در این نشست مدیرعامل ایران خودرو با به هم پیوسته دانستن دو صنعت خودروسازی و قطعه سازی اعلام کرد که صدمه دیدن صنعت قطعه منجر به ایجاد مشکل در صنعت خودرو خواهد شد، بنابراین باید اقدامات لازم برای بهبود وضعیت قطعه سازان صورت گیرد.

    کرمان موتوراکستریم