فونیکسریمکسبهتام

بستن کمربند ایمنی جان کودک ۲ ساله را گرفت

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در جاده نهاوند یک کودک ۲ ساله جان باخت و مادر این کودک نیز به شدت مصدوم شد.

بستن کمربند ایمنی جان کودک ۲ ساله را گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    سرهنگ رضا عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یک دستگاه خودروی پژو 405 با سه سرنشین ساعت 15 روز گذشته (یکشنبه) در انتهای حوزه استحفاظی شهرستان نهاوند واژگون شد.
    وی اضافه کرد: طبق بررسی کارشناس سوانح پلیس راه، خستگی و خواب آلودگی راننده جوان عامل واژگونی سواری پژو بوده است.
    وی افزود: در این سانحه رانندگی همسر و فرزند 2 ساله راننده پژو از کمربند استفاده نکرده بودند و هنگام بروز سانحه از شیشه به بیرون پرتاب می شوند.
    رئیس پلیس راه استان همدان گفت: خودروی پژو هنگام غلتیدن، بر روی زن و کودک 2 ساله سقوط کرده که منجر به مرگ کودک و مصدومیت شدید مادر جوان می شود.
    سرهنگ عزیزی بیان کرد: درصد بالایی از سرنشینان وسایل نقلیه از کمر بند ایمنی استفاده نمی کنند در حالیکه نصب کمربند بر روی خودرو جنبه تزئینی ندارد.
    وی افزود: شماری از افراد به خاطر ترس از جریمه پلیس کمربند ایمنی می بندند در حالیکه اصرار پلیس بر استفاده از کمر بند ایمنی برای حفظ جان افراد است.
    رئیس پلیس راه استان همدان اظهار کرد: روز گذشته چهار مورد واژگونی در جاده های برون شهری این استان رخ داد که در سه سانحه به علت بستن کمربند ایمنی سرنشینان به طور سطحی مصدوم شدند ولی در سانحه یاد شده یک نفر جان باخت.
    وی افزود: مجهز بودن خودرو به صندلی کودک برای رانندگانی که دارای کودک خردسال هستند امری الزامی است ولی این موضوع به ندرت رعایت می شود.
    اوایل هفته جاری نوجوان 15 ساله بدون اجازه والدین اقدام به رانندگی با خودروی پراید و سوار کردن پسر عمومی چهار ساله خود کرده بود که به علت نداشتن مهارت در کنترل وسیله نقلیه، خودرو واژگون و کودک چهارساله جان خود را از دست می دهد.
    آمار واژگونی خودرو در جاده های برون شهری این استان 11 درصد بالاتر از میانگین کشوری است؛ با وجود اینکه نرخ متوسط واژگونی در کشور 38 درصد گزارش شده ولی این آمار در استان همدان 49 درصد ثبت شده است.
    سال گذشته 737 فقره از سوانح جاده ای جرحی و فوتی این استان واژگونی بوده که نسبت به سال 94 آمار واژگونی ها سه درصد افزایش داشته است.
    طبق آمار منتشره از سوی پزشکی قانونی ؛ 114 نفر بهار امسال در سوانح رانندگی این استان جان باختند که 86 تن از جانباختگان مرد و 28 نفر نیز زن بوده اند.
    73 نفر در جاده‌های برون‌شهری، 14نفر در درون شهری، 11 نفر در معابر خاکی و روستایی و 16 نفر در سایر محدوده‌ها جان خود را از دست داده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو