فونیکسریمکسبهتام

در دیدار با سفیر کشورمان در بخارست،

مدیر کارخانه داچیای رومانی بر همکاری با ایران برای افزایش تولید خودرو تاکید کرد

عصر خودرو- مدیر عامل فرانسوی کارخانه خودروسازی داچیایی رومانی روز چهارشنبه بر رشد قابل توجه صادرات قطعات و فروش خودروهای سواری رنو در ایران و افزایش آن در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تاکید کرد.

مدیر کارخانه داچیای رومانی بر همکاری با ایران برای افزایش تولید خودرو تاکید کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، 'ایو کاراکاتزانیس' در دیدار با 'حمید معیر' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخارست در محل کارخانه خودروسازی داچیایی رومانی واقع در حومه شهر 'پیتشت'، همچنین به معرفی کارخانه تحت مدیریت خود پرداخت.
    وی اشاره کرد: شرکت رنو فرانسه از سال 1999 تاکنون به میزان 4 میلیارد یورو در این کارخانه سرمایه گذاری کرده و تعداد چهار هزار و 300 نفر به صورت مستقیم در آن مشغول به کار هستند.
    وی همچنین با اشاره به رشد قابل توجه صادرات قطعات و فروش خودروهای سواری رنو در ایران در 6 ماهه ابتدای سال 2017 نسبت به مدت مشابه سال گذشته (2016)، تاکید کرد: کارخانه داچیای رومانی حتی در زمان تحریم ها نیز بر اساس قوانین مرتبط و البته به صورت صد درصد قانونی به تسهیل صادرات قطعات به ایران مشغول بود و در این زمینه وقفه ای بوجود نیامده است.
    'حمید معیّر' سفیر جمهوری اسلامی ایران در رومانی نیز در این دیدار ضمن اشاره به امکانات بالای همکاری میان خودروسازان ایران از جمله شرکت های ایران خودرو و پارس خودرو با شرکت داچیای رومانی، به توان بالای قطعه سازان ایرانی در تولید داخلی این قطعات اشاره و بر این نکته تاکید کرد که صنعت قطعه سازی ایران، قادر به تامین قطعات مورد نیاز کارخانه داچیای رومانی است.
    این شرکت حدود 30 درصد قطعات مورد نیاز خود را از خارج و از کشورهایی نظیر ترکیه، هند و چین وارد می کند.
    معیر در این زمینه با تاکید بر حجم بالای صادرات رومانی به ایران که عمدتا قطعات یدکی و موتور خودروهایی را شامل می شود که در ایران مونتاژ می شوند و به صورت دو طرفه خواهد بود، گفت: در این صورت رشد و شکوفایی این صنعت در ایران و رومانی، پایدارتر خواهد شد.
    لازم به ذکر است خودروهایی که توسط کارخانه داچیای رومانی (تحت لیسانس رنوی فرانسه) در ایران تولید و یا بصورت آماده و ساخته شده، به فروش می رسند، عبارتند از: لوگان (تندر 90)، رنو سیمبل، رنو ساندرو در دو تیپ معمولی و استپ وی و رنو داستر.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو