فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۱۸۰»

ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی نتیجه اجرای لایحه هوای پاک

عصر خودرو- مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به مواد قانون هوای پاک - که اخیرا به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید- از ایجاد۱۰هزار فرصت شغلی برای فارغ‌التحصیلان محیط زیست از طریق اجرای مواد این قانون خبر داد.

ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی نتیجه اجرای لایحه هوای پاک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، شینا انصاری  افزود: در ماده 16 لایحه هوای پاک، کلیه مراکز و واحدهای صنعتی و تولیدی 50 نفر به بالا، برای انجام امور مربوط به نمونه‌برداری، اندازه‌گیری، پایش و کنترل مستمر آلودگی هوا مکلف به ایجاد واحدهای سلامت، بهداشت و محیط زیست (HSE) و به‌کارگیری نیروهای متخصص این حوزه هستند بنابراین تعداد زیادی از فارغ التحصیلان محیط زیست می‌توانند جذب هسته‌ها و بخش‌های زیست محیطی صنایع متوسط و بزرگ کشور به منظور پایش صنایع شوند.

    وی در ادامه اظهارکرد: در ماده 11 این لایحه و تبصره‌های آن، واحدها و پروژه‌های بزرگ و متوسط در حال فعالیت و یا جدید - که بر حسب قوانین و مقررات مشمول ارزیابی اثرات محیط زیست هستند- موظف به نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پایش برخط (آنلاین) هستند و صدور و تمدید پروانه‌های بهره‌برداری آنها منوط به اجرای قانون است.

    مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست افزود: با توجه به این بند همچنین رفع کامل تحریم‌ها و امکان گسترش تعاملات بین‌المللی، فرصت‌های شغلی خوبی برای شرکت‌های خدمات پایش آلاینده‌های زیست محیطی همچون واحدهای دانش‌بنیان و شرکت‌های مجری ایجاد و توسعه سیستم‌های اندازه‌گیری و پایش آلاینده‌ها، سنجش برخط آلاینده‌ها و شرکت‌های راهبری و نگهداری سیستم‌ها و سامانه‌های سنجش آلودگی فراهم خواهد شد.

    انصاری با تاکید بر اهمیت فعالیت مراکز علمی و تحقیقاتی مرتبط با ساخت تجهیزات آزمایشگاهی، سنسورها و آنالیزورهای سنجش آلودگی در کشور اظهارکرد: یکی از بسترهای خوبی که از قانون برنامه چهارم توسعه ایجاد شده، خوداظهاری درپایش آلودگی و فعالیت آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست در کشور است.

    مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: در تبصره 8 ماده 11 لایحه هوای پاک همه واحدهای صنعتی و تولیدی حسب تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به نمونه‌برداری و اندازه‌گیری در چارچوب خوداظهاری هستند.

    وی ادامه داد: درحال حاضر 254 آزمایشگاه معتمد در کشور فعالیت می‌کنند که با توجه به این الزام در لایحه هوای پاک، به طور قطع تعداد و فعالیت آزمایشگاه‌های معتمد و به تبع آن جذب نیروهای انسانی مرتبط افزایش خواهد داشت.

    انصاری گفت: در برآورد اولیه از میزان اشتغال ایجاد شده و نیازها و بسترهای قانونی، پیش‌بینی این است که طی برنامه ششم توسعه، حداقل 10 هزار مورد اشتغال سبز صرفا مرتبط با پایش و اندازه‌گیری آلاینده‌ها و خدمات مربوط به آن در کشور ایجاد شود که این مشاغل به غیر از مشاغل سبز مربوط به کنترل و مدیریت آلاینده‌ها وسیستم‌های تصفیه و پالایش آلودگی‌ها است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو