فونیکسریمکسبهتام

ب ام و از نوعی میوه‌ تجهیزات ایمنی موتورسواری می‌سازد

عصر خودرو - ب ام و به دنبال این است که از مواد محافظ گرفته شده از طبیعت برای حفاظت از موتورسواران بهره بگیرد.

ب ام و از نوعی میوه‌ تجهیزات ایمنی موتورسواری می‌سازد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵:۰۰
  • ب ام و از نوعی میوه‌ تجهیزات ایمنی موتورسواری می‌سازد
  • ب ام و از نوعی میوه‌ تجهیزات ایمنی موتورسواری می‌سازد

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، پوملو یک میوه بزرگ از دسته مرکبات و چیزی شبیه گریپ فروت است. ساختار ضخیم پوست این میوه باعث می‌شود که هنگام افتادن از درخت، خاصیت حفاظتی فوق العاده ای داشته باشد.

ب ام و در کنار گروهی از شرکت ها و دانشگاههای آلمانی تحت پروژه ای موسوم به "سیستم‌های ایمنی زیستی" سعی دارند از طبیعت برای ساخت تجهیزات حفاظتی موتورسواران استفاده کنند.

پوست پوملو به ویژه خاصیت خارق‌العاده ای در جذب ضربه دارد، به این معنی که وقتی این ماده کش می‌آید، ضخیم تر می‌شود. در این پروژه همچنین پوست ماهی ها و تمساح ها در زمینه ویژگی های حفاظتی مورد بررسی قرار گرفته است.

محققان ب ام و در این پروژه با الگوبرداری از طبیعت، این ساختار را در ایجاد فوم ها و پارچه های کامپوزیتی استفاده کرده اند. آنها همچنین از این تجهیزات ایمنی اولیه برای ساخت دستکش و وسایل حفاظتی سبک تر و سخت تر و باثبات تر از مواد کنونی استفاده کردند. 

ب ام و ابتدا استفاده از این تجهیزات ایمنی جدید را برای کارگرانش در کارخانه ها مورد بررسی قرار داد. از آنجا که این مواد قابل تنفس و منعطف هستند، می‌توانند در ساخت تجهیزات ایمنی موتورسواران مورد استفاده داشته باشند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط