فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی:

سرعت و سبقت غیرمجاز بیشترین تخلفات رانندگی در آذربایجان غربی است

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: سرعت و سبقت غیر مجاز بیشترین تخلفات خودروهای متردد در جاده‌های استان است.

سرعت و سبقت غیرمجاز بیشترین تخلفات رانندگی در آذربایجان غربی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، عبدالحسین علی اکبری  با ابراز تأسف از وقوع تصادفات منجر به فوت در جاده‌های آذربایجان غربی اظهارداشت: این تخلفات از اصلی‌ترین عوامل بروز سوانح محسوب می‌شوند که امیدواریم با آغاز بکار دوربین‌های ثبت تخلف شاهد کاهش آن باشیم.

    وی با بیان اینکه بیش از 30 درصد از ترددهای وسایل نقلیه در استان دارای تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز هستند، گفت: در کنار برنامه‌های نرم افزاری برای بالا بردن فرهنگ رانندگی ایمن در بین رانندگان بهره مندی از سیستم‌های سخت افزاری در این ارتباط بسیار ضروری است که برنامه‌های خوبی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این خصوص آغاز شده است.

    علی اکبری از نصب دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای در محورهای آذربایجان غربی بعنوان مهم‌ترین برنامه کاهش تخلفات و سوانح خبر داد و گفت: عملیات نصب دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای در استان از سال گذشته و در قالب طرح و اعتبارات ملی آغاز شده و در حال حاضر نیز از 100 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

    9 محور آذربایجان غربی به دوربین های ثبت تخلف مجهز شده اند

    وی ادامه داد: محورهای ارومیه – تبریز، ارومیه – سرو، ارومیه – سلماس، ارومیه – مهاباد، ایواوغلی- بازرگان، ایواوغلی – مرند، خوی – ایواوغلی، سلماس – تسوج، سلماس – خوی، میاندوآب – بوکان و میاندوآب – مهاباد به دوربین‌های ثبت تخلف مجهز شده‌اند که به زودی با اتمام عمیات برق رسانی آغاز به کار خواهند کرد.

    علی اکبری یادآور شد: این دوربین‌ها هم ثبت تخلف لحظه‌ای دارند و هم متوسط سرعت را اندازه گیری می‌کنند و در صورت بروز تخلفات از مرکز پلیس راه کشور نسبت به صدور برگه جریمه و ارسال درب منازل رانندگان اقدام می‌شود.

    وی با اشاره به اهمیت بهره مندی از سیستم‌های هوشمند جاده‌ای تصریح کرد: امروزه با افزایش تعداد وسایل نقلیه و میل به سفر در بین مردم نمی‌توان رفت و آمدها را به صورت دستی و سنتی کنترل کرد بعبارتی باید گفت مدیریت سوانح رانندگی نیازمند تجهیز به سیستم‌های هوشمند جاده‌ای است که در این ارتباط برنامه‌های سازنده‌ای از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجرا و در دست اقدام است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: دوربین‌های ثبت تخلف جاده‌ای اثر بازدارندگی بالایی دارند و نمونه‌های موفق آن در محورهای درون شهری را می‌توان نام برد که منجر به کاهش تخلفات و سوانح شده است و امیدواریم این اثر در ترددهای جاده‌ای با تغییرات قابل توجهی را شاهد باشیم.

    افزایش دستگاه های تردد شمار به 67 دستگاه در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی

    وی افزایش دستگاه‌های تردد شمار از 28 دستگاه به 64 دستگاه در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی جهت جمع آوری اطلاعات لحظه‌ای و واقعی مربوط به تردد وسایل نقلیه و نصب 32 دستگاه دوربین نظارتی هم برروی دکل‌های BTS مخابراتی که اطلاعات موجود در محورهای مورد نظر را به صورت تصویری به مرکز مدیریت راههای استان ارسال می‌کند را از مهمترین اقدامات این اداره کل در راستای کاهش تصادفات و تخلفات جاده‌ای برشمرد.

    در آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر راه شامل 300 کیلومتر بزرگراه، 700 کیلومتر انواع راه اصلی و 2000 کیلومتر انواع راه فرعی و حدود 7800 کیلومتر راه روستایی وجود دارد که نظارت آنلاین بر روند تردد در این محورها سخت و غیرممکن به نظر می‌رسد اما می‌توان با بهره مندی از سیستم‌های هوشمند جاده‌ای زمینه ساز چنین نظارت‌های برخطی را فراهم کرد.

    آذربایجان غربی بدلیل داشتن 5 مرز زمینی و انحصار مرزهای کشور ترکیه در این استان بعنوان یکی از پرترددین مناطق ایران به شمار می‌رود، با بررسی نحوه تردد وسایل نقلیه در جاده‌های این استان توسط دوربین‌های نظارت تصویری و دستگاه‌های تردد شمار شاهد ترددهای پر تخلف رانندگان هستیم که این امر هموطنان در حال سفر از این استان را در معرض سوانح خطرناک قرار داده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط