فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران خودرو:

ایران خودرو در ۱۰ سال آینده ۲۳ خودرو با پلتفرم جدید تولید می کند

عصر خودرو- مدیرعامل ایران خودرو از برنامه ریزی برای تولید ۲۳ خودروی صندوق دار، هاچ بک، الکتریکی، هیبریدی و غیره با پلتفرم جدید در ۱۰ سال آینده خبر داد.

ایران خودرو در ۱۰ سال آینده ۲۳ خودرو با پلتفرم جدید تولید می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «هاشم یکه زارع» امروز (سه شنبه) در امضای قرارداد 10 جانبه بین المللی طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو در محل شرکت ساپکو افزود: صنعت خودرو در همه جای جهان پیشران و لوکوموتیو سایر صنایع است.
    به گفته این مقام مسوول، سال گذشته بیش از یک میلیون و 300 هزار خودرو در کشور تولید شد که اگر صنعت خودروسازی نبود، باید افزون بر 13 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شد؛ این در حالی است که تولید خودروهای داخلی با یک بیستم این ارز انجام شده است.
    وی با اشاره به عقد نخستین قرارداد بین المللی خودرویی با پژو با اجرایی شدن برجام و راه اندازی نخستین خط تولید پژو 2008 با حضور رئیس جمهوری در هفته گذشته، خاطرنشان کرد: اواخر امسال خط تولید خودروی 301 و در فاز بعدی خودروی 208 پژو نیز وارد مدار تولید خواهند شد.
    یکه زارع تصریح کرد: این مهم با تکیه بر انتقال دانش و فناوری، رسیدن به 70 درصد داخلی سازی و صادرات 30 درصد محصولات اجرایی می شود.
    وی با اشاره به امضای قرارداد مشارکت با سه شرکت خارجی دیگر د آینده نزدیک، یادآور شد: صنعت خودرو برای توسعه خود نمی تواند فقط نگاه به داخل داشته باشد.
    این مقام مسوول با اشاره به عقد قرارداد پلتفرم، تاکید کرد: مقوله های موتور، گیربکس، اکسل و دیگر موارد در بحث پلتفرم دیده شده و در اجرای آن حتی از مشارکت شرکت های بوش و کندیدنتال و شرکت های قطعه ساز داخلی استفاده می شود.
    وی بیان کرد: نخستین محصول این پلتفرم در دو سال و نیم آینده وارد بازار خواهد شد و برای تولید خودروهای صندوق دار، هاچ بک و حتی برقی و هیبریدی از آن برنامه ریزی شده است.
    یکه زارع گفت: از توانمندی دانشگاه های صنعتی امیرکبیر و شریف برای طراحی و تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی در این پروژه استفاده شده و طی 10 سال 23 محصول مختلف از این پلتفرم تولید می شود.
    به گزارش ایرنا، قرارداد و تفاهم نامه 10 جانبه بین المللی برای طراحی و تولید پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل شرکت ساپکو امضا شد.
    در این پروژه پنج شرکت خارجی از آلمان، کره جنوبی، ایتالیا و بلژیک و پنج مشارکت کننده داخلی یعنی دانشگاه های امیرکبیر و شریف، انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت ایران خودرو حضور دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو