فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

تسهیل فرآیند اعطای مجوز برای احداث مجتمع های خدماتی جاده ای

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فرآیند اعطای مجوز برای احداث مجتمع های خدماتی بین راهی تسهیل خواهد شد و در این راستا برخی اختیارات وزارتخانه به استان ها تفویض شده است.

تسهیل فرآیند اعطای مجوز برای احداث مجتمع های خدماتی جاده ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، داود کشاورزیان ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح مجتمع خدمات بین راهی بزرگراه ساوه - بوئین‌زهرا ضمن بیان اینکه فرآیند اعطای مجوز برای احداث مجتمع های خدماتی بین راهی تسهیل خواهد شد و در این راستا برخی اختیارات وزارتخانه به استان ها تفویض شده، اظهار داشت: این اقدام به منظور افزایش ارائه خدمات رفاهی و... در محورهای مواصلاتی کشور صورت گرفته است.

    وی افزود: برنامه وزارت راه و شهرسازی در این زمینه حمایت از سرمایه گذاری به منظور افزایش مجتمع های خدماتی در جاده ها است تا به این ترتیب هم رضایتمندی مسافران افزایش یافته و هم با افزایش نقاط استراحت گاهی، تصادفات کاهش یابد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به قانون ممنوعیت ساخت و ساز در حریم یکصد متری جاده ها، بیان کرد: در گذشته موارد زیادی تخطی از این قانون انجام شده، اما طبق قانون هیچ ارگانی حق ندارد در محدوده یکصد متری جاده‌ها اقدام به صدور پروانه ساخت‌ و ساز کند.

    کشاورزیان خاطرنشان ساخت: در رابطه با ساخت و ساز در حریم یکصد متری جاده ها، بایستی وزارت راه و شهرسازی پس از بررسی موضوع، اقدام به صدور مجوز کند، در غیر این صورت سایر نهادها در این محدوده نمی توانند اعمال نظر و مجوز صادر کنند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ادامه داد: موضوع ممنوعیت ساخت و ساز در حریم یکصد متری جاده ها و محورها با جدیت مورد پیگیری قرار می گیرد چرا که این اقدام موجب کاهش ایمنی در محورها و افزایش سوانح جاده ای خواهد شد.

    احداث مجتمع‌ های خدماتی بین راهی سوانح جاده ای را کاهش می دهد

    عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در این مراسم اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه این مجتمع خدماتی بین راهی از سال 1392 در زمینی به مساحت 21هزار مترمربع آغاز شد و با صرف هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون تومان توسط بخش خصوصی تکمیل و به بهره برداری رسید.

    وی افزود: این مجتمع خدماتی در بخش های مختلف شامل جایگاه سوخت بنزین و گازوئیل به مساحت دو هزار و 500 متر مربع، فضای خدماتی و رستوران به مساحت 550 مترمربع، فضای اداری با زیربنای 150 مترمربع، نمازخانه و سرویس های بهداشتی و 15هزار مترمربع پارکینگ خودروهای سبک و سنگین و فضای سبز احداث شده است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: احداث مجتمع‌ های خدماتی بین راهی در محورهای استان علاوه بر ارائه خدمات به مسافران، نقش به سزایی در کاهش سوانح جاده ای دارد و بهره برداری از این مجتمع تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات جاده ای در این محور مواصلاتی شریانی که مرکز کشور را به شمال و شمال غرب متصل می‌کند، خواهد داشت.

    فیلی اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با صدور مجوز لازم، پیگیری مراحل واگذاری زمین، انجام آسفالت رمپ های ورودی و خروجی این مجتمع و نصب تابلوهای راهنما با صرف اعتباری بالغ بر 330 میلیون تومان در اجرای این پروژه با بخش خصوصی مشارکت داشته است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو