فونیکسریمکسبهتام

کاهش آلودگی هوا و ترافیک با نرم افزار یک دانشجو

عصر خودرو- کاهش آلودگی هوا و ترافیک با استفاده از نرم افزارهای تولیدی یک پژو هشگر و دانشجوی دانشگاه آزاد محقق شد.

کاهش آلودگی هوا و ترافیک با نرم افزار یک دانشجو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از میزان، پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با حضور در دوازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد 2017 که به همت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است در معرفی سامانه به اشتراک گذاری سفرهای رهسپار گفت: سامانه به اشتراک گذاری سفرهای رهسپار نوعی خدمات مسافرتی به شمار می رود که برای پیشگیری از تک سرنشینی خودروها طراحی شده است.

    محمد رضا قازلی مدیر عامل شرکت نرم افزاری  بیان کرد:این ایده نوین چند سالی است که در کشور های پیشرفته و توسعه یافته در حال اجرا بوده و امیدواریم در ایران نیز از چنین طرحی برای کاهش آلودگی هوا،تک سرنشین بودن خودروها و ترافیک استقبال شود.

    وی تصریح کرد:این شرکت در شرف دانش بنیان شدن قرار دارد و محصولات را به دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کرده ایم و مشارکت با این موسسه نیز آغاز شده است.

    قازلی افزود: در طرح رهسپار با واحد قزوین، در بخش  شتاب دهنده دانشگاه، طرح را شروع کرده و با سرمایه گذاری اولیه از سوی این مرکز در قالب یک امر مشارکتی آن را به مرحله اجرا رساندیم.

    این پژوهشگر با اشاره به این مهم که طرح رهسپار در حال حاضر در واحد قزوین اجرایی شده است،گفت:خوشبختانه  در قزوین این طرح به مرحله اجرا رسید و به زودی در کل کشور اجرا می شود.

    قازلی در خصوص عملکرد طرح رهسپار ادامه داد:سامانه رهسپار به این شکل است که اگر فردی خودروی تک سرنشین داشته باشد و بخواهد به دانشگاه یا محل کارش برود ، می تواند صندلی های خودروی خود را به اشتراک بگذارد تا افراد دیگری که با او هم مسیر هستند ،از طریق نرم افزار آن فرد را پیدا کرده و بتوانند صندلی خودرو را رزرو و به محل کار یا مقصد خود در هر جای دیگر بروند.

    وی با اشاره به مزیت های حاصل از اجرای این طرح خاطر نشان کرد: کاهش خودرو تک سر نشین، آلودگی هوا و نیز از سویی درآمدزایی برای رانندگان از جمله مزایای پیاده سازی این طرح است، ،چرا که برای مسیری که طی می کنند می توانند مبلغی جزئی را حساب کنند که این مبلغ بسیار کمتر از کرایه تاکسی های خطی و در حدود 70 درصد کمتر از کرایه است.

    قازلی گفت: ما توانسته ایم این محصول را بومی سازی کرده و برای آن سیستم احراز هویت تعیین کنیم و هویت تمام افرادی  که در اپلیکیشن ثبت نام می کنند را از مراجع مربوطه استعلام بگیریم.

    وی با بیان این مثال افزود: به طور نمونه اکنون که با دانشگاه آزاد اسلامی در حال همکاری هستیم ،دانشجویان این دانشگاه پس از وارد کردن کدملی یا شماره دانشجویی برای اینکه امنیت کلی سیستم بالاتر باشد،از سوی ما رصد می شوند که چنین دانشجویی در دانشگاه آزاد وجود داشته باشد و بعد بتوانداز سفر بهره مند شوند.

    وی با بیان این مطلب که تا کنون حمایت های ویژه ای از این طرح از سوی دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است،اظهار داشت:دانشگاه آزاد در بحث منابع مالی برای اجرای طرح خدمات خاصی را در اختیارمان قرار داد تا این ایده نوین به شکل یک طرح ملی درآید.

    این پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به تعداد کار آفرینی حاصل از اجرای این طرح اشاره کرد،گفت:در این پروژه هفت نفر مشغول به کار هستند که همگی از دانشجویان دانشگاه آزاد بوده و در این پیشبرد این طرح نقش بسزایی ایفا کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو