فونیکسریمکسبهتام

قیمت ارزانترین خودروی اتوماتیک بازار چقدر است؟

عصر خودرو- ارزان ترین خودرو اتوماتیک ساخت داخل که به تازگی از سوی شرکت سایپا رونمایی شده به زودی وارد بازار خواهد شد و می تواند رقیبی برای محصولات مشابه خارجی محسوب شود.

قیمت ارزانترین خودروی اتوماتیک بازار چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، صنعت خودرو کشور  طی چند دهه اخیر به بهانه تقویت تولید ملی و اشتغالزایی همواره مورد حمایت دولت ها بوده اما تا کنون ماحصل این حمایت ها بیشتر مونتاژ خودروهای خارجی بوده است؛ با برداشته شدن تحریم هاو توجه خودروسازان خارجی به بازار جذاب ایران،می بایست  یکی از اصلی ترین اولویت های اقتصادی کشور انتقال تکنولوژی به منظور طراحی و تولید  مدل های داخلی باشد چراکه در غیر اینصورت بازار از انواع خودروهای خارجی پر می شود.

    در همین ارتباط وزیر صنعت نیز به تازگی خطاب به خودروسازان داخلی بر کنار گذاشتن مونتاژ خودروهای خارجی و تولید محصولات داخلی  تاکید کرد و اظهار داشت:از سال96 باید مونتاژ خودروهای خارجی را کنار گذاشته و به سمت خودروسازی کاملاً داخلی باتیراژ بالا حرکت کنیم تا علاوه بر اشتغال‌زایی،از توان مهندسی بومی هم حداکثر استفاده را ببریم.

    بر اساس این گزارش  2 خودروساز بزرگ کشور طی چند سال گذشته وعده توسعه  تولید محصولات داخلی را به مشتریان داده اند؛ در این میان شرکت سایپا با طراحی و ساخت خودروهای کوچک و ارزان قیمت، در تلاش است تا به‌روز شود و نمونه آن محصول جدید کوئیک است که به تازگی رونمایی شد.

    گفتنی است در نام گذاری این خودرو از واژه ای استفاده شده که کارکرد دو زبانه دارد؛ در ایران چند روستا در مناطق مختلف کشور به این نام وجود دارد و البته در زبان انگلیسی کوییک به معنی چابک و سریع است.

    لازم به ذکر است به اعتقاد برخی کارشناسان این مدل خودروی  هاچ بک را می‌توان همان ساینا 2 دانست چرا که وجه مشترک زیادی با آن دارد ضمن اینکه چند ماه پیش مدیرعامل سایپا از برنامه‌ی جدید این شرکت برای عرضه محصول  ساینا هاچ بک اتوماتیک در اواخر سال جاری خبر داده بود.

    براساس این گزارش، این خودرو دارای استاندارد یورو 4 بوده و قابلیت تبدیل به یورو 5 را خواهد داشت؛ موتور کوییک 1500سی سی بوده و دارای قابلیت هایی همچون سیستم استارت دکمه ای،فرمان برقی، سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ، مجهز به مسیریاب، نمایشگر لمسی دو اینچی، صندلی برقی چند حالته برای راننده است.

    گفتنی است با وجود اینکه شرکت سایپا هنوز به شکل رسمی قیمت کوییک را اعلام نکرده اما با توجه به روند قیمت گذاری های این خودرو ساز و ترتیب افزایش قیمت تیبا نسبت به پراید و ساینا نسبت به تیبا، می توان حدس زد که قیمت این محصول در محدوده 32 تا35 میلیون تومان تعیین شود .

    بر این اساس این محصول به عنوان ارزان قیمت ترین خودرو اتوماتیک بازار ایران می تواند رقیبی برای محصولات مشابه خارجی و به خصوص چینی باشد اما در صورتی که فاکتور کیفیت در آن رعایت شود و رضایت مشتریان را جلب نماید ؛در واقع زمان آن رسیده که خودروسازان داخلی پاسخ حمایت های دولتی را بدهند و به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هرچه بیشتردر مسیر طراحی و تولید محصول ملی با کیفیت و قیمت مناسب  حرکت کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو